شش سانس از یازده اجرای کنسرت موسیقایی - نمایشی "موسی و شبان" به شش فرهیخته فرهنگی استان یزد تقدیم شد.

به گزارش روابط عمومي كانون استان يزد، اين اثر توسط گروه موسیقی آفتاب، باهمراهي جوانان، نوجوانان و اعضاي كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان يزد و پس از يك‌سال تمرين به اجراي عموم درآمد.

سرپرست گروه آفتاب با بيان اين مطالب افزود: بنا به رسم ديرينه، اين گروه، هرشب اين برنامه را به يكي از فرهيختگان عرصه فرهنگ و هنر تقديم کرد:

اولین اجرای کنسرت موسیقایی - نمایشی "موسی و شبان" به پیشگاه فرزند سومین شهید محراب، مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین صدوقی، نماینده فقید مقام معظم رهبری و امام جمعه سابق استان تقدیم شد.

دومین شب از اجرای این اثر فاخر، تقدیم شد به مهندس رضایی‌نژاد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان، به عنوان حامی فرهنگی ویژه‌برنامه‌های کانون در طی سال‌های گذشته و همچنین حامی اصلی این اثر

در سومین شب از اجرای این کنسرت، "موسی و شبان" تقدیم شد به استاد پیش‌کسوت موسیقی استان، استاد محمدرضا صنعتی، از مدرسان موسیقی کانون استان

"گروه موسیقی آفتاب"، چهارمین شب از اجرای خود را تقدیم کرد به استاد محمدرضا ابرقویی، مدرس دانشگاه، به پاس سال‌ها تلاش و حمایت ایشان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان

پنجمین شب از اجرای این اثر فاخر نیز به پیشگاه پیر سپیدموی تئاتر استان یزد، استاد احمدعلی مهدی‌نژاد، در نکوداشت مقام شامخ این هنرمند تقدیم شد.

ششمین شب از اجرای این اثر فاخر پیشگاه به استاد حسین حیدرزاده موسس اولین مدرسه استثنایی در استان و مالک و موسس موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده یزد تقدیم شد

مهدي آرايي خاطرنشان ساخت: اثر موسيقایي نمايشي موسي و شبان براساس موسيقي ايراني در دستگاه‌ها و آوازهاي نوا، دشتي، چهارگاه، راست پنج‌گاه و مخالف سه‌گاه به شكل مركب‌خواني تنظيم گرديد و با هدف حفظ و اشاعه موسيقي سنتي ايراني توجه ويژه‌اي به نمايش، نور، دكور و... در اين اثر گرديد.

طراح كنسرت موسي و شبان افزود: آنچه از برآيند نظرات مخاطبين استنباط شد اين است كه اين شيوه‌ اجرا توانست مخاطب را با علاقه تمام و تا پايان كنسرت نگاه دارد و بنا به اظهار بسياري از هنرمندان حاضر در اين كنسرت اين اجرا جزء معدود اجراهايي بود كه در سال‌هاي اخير توانست مخاطب را تا پايان برنامه همراه خود داشته باشد.

آرايي، حمايت مسوولان از برنامه‌هاي فرهنگي هنري را در بازشناختن موسيقي ايراني موثر دانست و گفت: اين نور رحماني هنر و ادبيات ايران زمين است كه باعث مي‌شود تا هنرمندان ما مسير متعالي هنر را با وجود مشكلات پيش رويشان پيموده و بپيمايند.

وي بيان كرد اگر مسوولان در حداقل حمايت‌هاي خود، تامين سالن، تبليغات و سيستم صوتي را مدنظر داشته‌باشند بخش عظيمي از مشكلات اجرا حل خواهد شد.

آهنگساز اين كنسرت  با اشاره به اينكه تهيه بليط اين‌گونه برنامه‌ها توسط هم‌شهريان عزیز نشان‌دهنده حمايت آن‌ها از فرهنگ و هنر اين ديار است، ادامه داد: نمي‌توان چشم از اين حقيقت پوشاند كه بسياري از هنرمندان به دليل كم‌رنگ بودن اين صبغه فرهنگي در استان، راغب به ارائه آثار خود براي عموم نيستند، اما اگر شاهد اين اعتماد و حمايت از سوي مردم فرهنگ‌دوست باشيم فرهنگ و هنر اين ديار شكوفا خواهد شد. واين حمايت مالي منجربه توليد آثار فاخرتر می‌شود.

وي در پايان از تمام كساني كه در برگزاري اين برنامه، گروه موسیقی آفتاب را همراهي كردند از جمله گروه تعاونی پيشگامان، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه هنري، شركت آرين ساختمان، شركت صوتي تصويري پژواك و ترمه حسيني تشكر كرد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا