حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده در جلسه ای صمیمی با مدیران مسئول و خبرنگاران نشریات و سایت های شهرستان میبد از نامگذاری امسال به نام سال حمایت از تولید ملی ، سرمایه و کار ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نسخه شفا بخش کشور و رکن اساسی اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

یزدفردا : در جلسه ای صمیمی که با حضور مدیران مسئول و خبرنگاران نشریات و سایت های شهرستان میبد و نشریه گلنار تفت در محل دفتر نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران ، از نامگذاری امسال به نام سال حمایت از تولید ملی ، سرمایه و کار ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نسخه شفا بخش کشور و رکن اساسی اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت:مهمترین مانع بر سر راه تولید ملی شعار زدگی است و نمایندگان و دولت بجای حرف باید موانع پیش روی تولید را رفع نمایند.

وی در این جلسه به سوالات مختلف خبرنگاران در خصوص حوزه انتخابیه ، کشور و بین الملل پاسخ داد که اهم موضو عات مطرح شده به شرح زیر بوده و اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد:

-          دعوت از عموم مردم به منظور شرکت در مراسم سالگرد آیت الله اعرافی

-          تشکر از صداقت و سلامت نشریات و سایت های شهرستان

-          بیشترین تذکراتم به وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص گرانی و مسائل صنعتی شهرستان بوده که انصافا پیگیری هایی نیز انجام شده است.

-          در عزل و نصب ها طبق قانون نمایندگان نقشی ندارند ولی از قدیم و طبق قانون نا نوشته ای با نمایندگان مشورت می شده است که این مشورت ها کم رنگ شده است.

-          توزیع نمایندگان در بین شهرستان ها عادلانه نیست و طرح هایی را در این زمینه ارائه کردیم.

-          پتروشیمی میبد از اولین طرح های پتروشیمی استان بوده و از بقیه پتروشیمی های استان در روند اجرا جلوتر است.

-          در خصوص سکونت اتباع بیگانه قائل به اجرای قانون هستیم و قانون سکونت این اتباع را در داخل شهر مجاز ندانسته است.

-          تغییر در سیاست های اشتغالزایی و رو آوردن به صنعت هایی که به متخصصین نیاز دارد مانع از ورود غیر بومی ها به شهر میبد می شود.

-          اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تاخیر خواهد افتاد ولی این تاخیر نیز مستلزم اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها است.

-          ورود به مسائل انتخابات زود است و تشکل ها و حزب ها به جای هیاهو بصورت چراغ خاموش و در فضای آرام به تبلیغات خود ادامه دهند.

-          در مجموع عملکرد استاندار قابل قبول است و نباید تلاش ها و دلسوزی های وی را نادیده گرفت.

-          مشکل فولاد را پیگیری کرده ایم و با توجه به مصوبات جدید طرح های مختلفی از سوی سرمایه گذاران مختلف ارائه شده که در حال بررسی هستیم که امیدواریم این معضل در شهر میبد حل شود.

گفتنی است در پایان این جلسه صمیمی نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده بر پاشد.   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا