یزدفردا :در تازه‌ترین كشتار مسلمانان توسط هندوها و بودايي‌هاي افراطي در روستاها و مناطق شمال و شمال غربي اين كشور، در حضور نيروهاي نظامي و انتظامي برمه‌اي، تندروهاي مذهبي به روستاهاي مسلمان نشين حمله كرده و علاوه بر آتش زدن خانه‌هاي آنها، بسياري را زنده زنده در آتش سوزانده، به زنان و دختران تجاوز كرده و باقيمانده را هم فراري داده‌اند.

به گزارش پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه، سایت ایران آباد و تابناک و برخی دیگر از رسانه های داخلی ایران با انتشار تصاویری از نسل کشی در برمه نوشته اند: سران حكومت نظامي ميانمار به جاي پاسخگويي به اين وحشي‌گري، مسلمانان ساكن در اين كشور را مهاجران غير قانوني خوانده كه دو راه بيشتر پيش روي آنها نيست؛ يا اينكه از كشور خارج شوند يا اينكه به اردوگاه‌هاي پناهندگان بروند.

انتشار گزارش برخورد خشونت آمیز با مسلمانان برمه و حکایت دهشتناک نسل کشی مسلمانان برمه و به تصویر کشیده شدن آن، شایان توجه و تقدیر بسیار است؛ خصوصا آنکه این مسلمانان به دلیل کم توجهی رسانه ها در مظلومیتی مضاعف به سر می برند.

در این حال تصاویر منتشر شده از این نسل کشی در رسانه ها خالی از حاشیه و بی دقتی نبود.  در بین تصاویر ارسالی از سوی رسانه ها به عنوان نسل کشی مسلمانان برمه، تصویری دیده می شود که کودکی در حال پرتاب شدن روی اجساد دیگر است که این تصویر به اشتباه از سوی رسانه ها در میان تصاویر مسلمانان برمه جای گرفته است. طبق گزارش های پیشین رسانه ها، این تصویر یکی از تصاویر معروف در جهان از زلزله هاییتی است و برای بسیاری از عکاسان حرفه ای شناخته شده است.

 تصویری مربوط به زلزله هاییتی است که به اشتباه در میان تصاویر نسل کشی مسلمانان برمه در رسانه های داخلی ایران منتشر شده است این تصویر مربوط به زلزله هاییتی است که به اشتباه در میان تصاویر نسل کشی مسلمانان برمه در رسانه های داخلی ایران منتشر شده است

 

به نظر می رسد در انتقال اخبار مربوط به مسلمانان، دقت بیشتری نیاز است تا اعتماد مخاطبان نسبت به اخبار مسلمانان مخدوش نشود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا