یزدفردا :شهرداری خواستارهمکاری بیشتر صاحبان املاک در آزادسازيها شد

با اعلام اولویت های آزاد سازی از سوی منطقه یک شهرداری یزد بر همکاری بهتر اوقاف جهت رفع مشکل املاک در مسیر و تعامل هر چه بیشتر صاحبان ملک ها در این خصوص تاکید گردید تا در اسرع وقت عملیات عمرانی پروژه های مورد نظر آغاز شود.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد در جلسه ای که با حضور مسئولان اداره اوقاف شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه یک و رئیس اداره املاک شهرداری در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد ضمن تقدیر از تعامل اداره اوقاف، مدیر منطقه یک خواستار همکاری بیشتر اوقاف در جهت تسریع طرح های اجرایی مصوب و آزادسازی املاک اوقافی در مسیر شد.

لازم به ذكر اينكه اجرای آزادسازی املاک در مسیر پروژه ولایت که میدان دروازه قرآن را در منطقه یک به بلوار آزادگان وصل می کند در حال پیگیری است .

همچنین خیابان 24متری محمود آباد (بوستان)، 18متری کوچه بیوک، 12متری سرجمع،12متری خلف باغ،24 متری توران محمود آباد و تقاطع دولت آباد نیز از اولویت های آزادسازی سال جاری در منطقه یک          می با شد.

علاوه بر این طرح اصلاح هندسی تقاطع خیابان شهید عابدی به بلوار 17 شهریور که در ردیف پروژه های عمرانی منطقه یک شهرداری در سالجاری گنجانده شده و هزینه اجرایی 210میلیون ریال نیز در بردارد ابلاغ گردیده است.

طرح دور برگردان (يوترن ) بلوار ولی عصر (عج) هم تصویب شده و منطقه یک آماده اجرای آن می باشد.

گفتنی است با توجه به درخواستهای متعدد در خصوص عدم اجرای طرح ترافیکی تقاطع خیابان شهید قندهاری به خیابان بهار آزادی در بازدید مدیر منطقه یک از محل پروژه مقررشد در اسرع وقت نسبت به بازبینی طرح ترافیکی و جابجایی تاسیسات و نصب سنگ جدول و زیرسازی و آسفالت آن اقدام شود.

این طرح که به غیر از عملیات آزادسازی 400 میلیون ریال هزینه جهت تکمیل نیاز دارد پس از سالها انتظار اهالی، با همکاری مالکان در مسیر،اداره برق ناحیه یک پیشرفت قابل ملاحظه ای در روزهای اخیر داشته است.

در راستای این گزارش خاطر نشان می شود آزادسازی املاک در مسیر چهارراه کشاورز نیز که در حدود 3000متر مربع مساحت دارد در حال انجام است به طوریکه آخرین مورد آن با برآورد ریالی شش میلیارد و 850میلیون ریال در دست اقدام می باشد.

يادآوري مي شود در صورت همکاری مالکین با توجه به اهمیت موضوع در رفع معضل ترافیکی و همچنین تاکید شهردار عملیات عمرانی آن در سالجاری انجام می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا