شورای شهر یزد و بافق

تا اطلاع ثانوی، ورود علی البدل ها، به شوراهای شهر استان یزد ممنوع است


در دیماه سال گذشته، بعد ازبرکناری فرماندار اونوری بافق، بدلیل حسن سلیقه و انتخاب فراجناحی و شایسته گزینی عاصی، یک عضو اینوری شورای شهربافق، فرماندار شهرستان بافق می شود، و اما عضو البدل اونوری شورای شهر بافق، با تمام پیگیریهایی که انجام می دهد، بدلیل عدم همراهی و هم سویی فرماندار، موفق نمی گردد تا جای خالی فرماندار را در شورای دو- دو بافق پر کند، و اینچنین است که حکایت شورای شهر چهار- چهار یزد بعد ازگلاب، در بافق نیز بعد ازتفکری ادامه می یابد.

شوراهای اقلیت، بدلیل نوع عملکرد، سخت از حضور علی البدل ها در شوراهای شهر واهمه دارند، و با تمام قدرت و به قیمت عدم اجرای قانون، سعی دارند وضعیت موجود را تا هنگامه انتخابات شوراهای شهر حفظ نمایند، وضعیتی که امکان دارد با حضور علی البدل ها، به گونه ای دیگر و بر خلاف منافع و مصالح بعضیها در بیاید.

ماههاست که بدلیل بلاتکلیفی پرونده گلاب در دادگستری، شورای شهر اقلیت یزد، بدون حضور و رای عضو نهم بکار خود ادامه می دهد، و بنا بدلایل نامعلوم سعی ندارد، تا طبق قانون، تکلیف عضو نهم شورا را قبل ازانتخابات شوراها مشخص سازد.

بهر حال با توجه به مشکلات بر سر راه ورود اعضای علی البدل به شوراهای شهر، پیشنهاد می شود تا علی البدل ها در انتخابات بعدی حذف شوند، تا هم خیال آنان راحت شود،هم خیال اعضای شورای شهر و مردم! و در نهایت اینکه چون بعضی ازفرمانداران قادر هستند تا بجای مردم و شورای شهر تصمیم بگیرند، بازپیشنهاد می شود که بجای برگزاری پر هزینه انتخابات و بجای مردم، فرمانداران! اعضای اصلی و علی البدل شوراهای شهر را انتخاب کنند، تا خیال همه ازهر جهت راحت شود.

ابراهیمی عضو البدل شورای شهر بافق، بعد ازماهها تلاش برای احقاق حق و ورود به شورا، اینک پوشه ای مملو ازنامه را زیر بغل دارد، نامه هایی که منطق دارد، اما زور ندارد، براستی چرا ابراهیمی به شورای شهر بافق راه نیافته است؟!

محمد رضا شوق الشعراء

يزدفرد ا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا