استاندار یزد در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: تبلیغات انتخاباتی باید همراه با قانون باشد و سلایق را کنار بگذاریم چراکه رعایت این نکته در زمان انتخابات و تبلیغات مربوط به آن به نفع کشور و نظام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی روز شنبه 9اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، هفته کار و کارگر و هفته معلم به اهمیت قانون مداری و پرهیز از سلیقه گرایی در تبلیغات انتخاباتی پرداخت و گفت: در نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی، انتخابات امری روشن است که در اجرای آن مردم نقش اصلی دارند و دستگاه‌های اجرایی بر مبنای قانون اقدام می‌کنند.
وی گفت: مشارکت بالا و حماسه چشمگیر مردم در انتخابات مهم‌ترین خواسته دولت و نظام است. بنابراین اگر قانون ملاک عمل باشد و سلایق را کنار بگذاریم، بسیاری از چالش‌های تبلیغاتی حل می‌شود.
وی گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی به‌دفعات متعدد انتخابات برگزارشده و هرچند برحسب شرایط زمانی نواساناتی هم داشته ولی بااحساس مسئولیت مردم، مشارکت بالایی در انتخابات هرسال رقم خورده است.
میرمحمدی افزود: از اینکه مردم در مبانی قانونی و برگزاری سالم انتخابات دقت نظر دارند یک نقطه قوت است چراکه رهبر معظم انقلاب نیز بر پاسداری از رأی مردم تأکیددارند لذا همه باید مشارکت کنند تا حقی هرچند جزئی از فردی ضایع نشود.
وی در خصوص آگاهی ستادهای انتخاباتی بر قوانین انتخابات، اظهار داشت: برخی از تخلفات انتخاباتی ناشی از عدم اطلاع و برخی ناشی از حب و بغض است، لازم است قوانین در اختیار اعضای ستادها قرار داده شود تا مرتکب خطا نشوند.
استاندار در خصوص ابهام در برخی قوانین انتخاباتی گفت: اگر در قوانین مصوب مجلس ابهامی وجود دارد باید از طریق مجلس تفسیر گردد و اگر این ابهام‌ها در قانون اساسی است لازم است توسط شورای نگهبان تفسیر شود.
وی با تأکید بر اجرای دقیق قانون گفت: با توجه به اینکه انتخابات در عرصه وسیع کشوری برگزار می‌شود باید نهایت دقت در اجرای قانون انتخابات انجام شود.
وی افزود: در ارتباط با تبلیغات نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید تبلیغات نامزدها بر محور توانمندی، شجاعت، انتقادپذیری و اطلاع بر اموری که می‌خواهند عهده‌دار شوند باشد که درنهایت همه این فرایندها به نفع نظام است.
وی بابیان اینکه تخریب جز آسیب نتیجه دیگری دربر ندارد، گفت: از ستادهای انتخاباتی و طرفداران همه نامزدها درخواست می‌شود روی نقاط قوت نامزدهای انتخاباتی کار کنند و به‌هیچ‌عنوان تخریب نکنند.
استاندار تأکید کرد: آرامش و امنیت جامعه و نشاط اجتماعی باید ملاک باشد، هرچه جامعه را متحدتر نشان دهیم نظام ما مستحکم‌تر است ولی اگر جنبه‌های اختلافی رابین جامعه دامن بزنیم دشمن به هدف خود نزدیک می‌شود.
وی در خصوص موضوع ممنوع‌التصویری چهره‌های سیاسی گفت: مجلس، قوه قضاییه و دولت باید اتحاد داشته باشند و موضوع را روشن کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند. مقامات عالی کشور باید به موضوع ممنوع‌التصویری چهره‌های سیاسی پرداخته و هرچه صلاح نظام است، انجام شود.
استاندار بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی باید به‌گونه‌ای باشد که عشق، علاقه و دل‌بستگی مردم به‌نظام جمهوری اسلامی بیشتر و انتخابات سالم برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا