معاون فرماندار بافق: انجام فعالیت های خود مراقبتی سالم، نقش موثری در تامین سلامت و زندگی شاد دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با هفته سلامت، آیین زنگ سلامت به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نمونه حضرت معصومه(س) با حضور معاون فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

معاون فرماندار بافق با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان زندگی سالم با نشاط و امید گفت: با توجه به تغییرات صنعتی و زندگی ماشینی امروز،هفته سلامت فرصت و برنامه ای است که به ما کمک می کند چطور سلامت خود را حفظ و زندگی کنیم.

محمد علی طالعی با تاکید بر اهمیت خود مراقبتی فردی جهت تامین سلامت و زندگی سالم خاطر نشان کرد: انجام فعالیت های خود مراقبتی مانند غلبه بر افسردگی، تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی و استفاده از غذای سالم نقش موثری در تامین سلامت دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق نیز در این مراسم ضمن تبیین برنامه های هفته سلامت گفت: امسال هفته سلامت در ایران با شعار زندگی سالم با نشاط و امید با محوریت غلبه بر افسردگی از تاریخ اول اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

دکتر مسعود دانشی گفت : بیماری های قلبی ، عروقی، سرطانی، دیابت و تصادفات ترافیکی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای در کشور داشته است.

وی با اشاره به کاهش سن این گونه بیماری ها و شیوع آن تصریح کرد: اصلاح الگوهای غذایی، داشتن تغذیه مناسب گام مهمی در جهت پیشگیری از بیماری ها است.

دانشی با اشاره به فعالیت های وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن در بحث حفظ سلامت جامعه گفت: نقش وزارت بهداشت و درمان در این مقوله تنها 25 درصد می باشد که 75 درصد مابقی مربوط به مردم (30%) و سایر ادارات و ارگانها (45%) است.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که تمامی گروه‌های سنی به همراه خانواده‌های خود به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده و پرونده الکترونیکی سلامت را به ثبت برسانند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم ، دانش آموزان با برپایی سفره سلامت گلچینی از غذاهای بومی و محلی را در معرض نمایش گذاشته بودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا