آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در جمع بانوان طلبه مکتب الزهرا (سلام الله علیها) یزد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در هنگام تبلیغ، بر روی آداب و افکار و انسانها کار می کرده، اظهار داشت: برای تبلیغ دین و تاثیرگذاری، باید افکار انسانها را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب الان در راه تلاش برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی به ویژه جوانان، از همین راه استفاده می کنند و سعی بر تاثیرگذاری بر افکار و درون انسان دارند، چیزی که از ما گرفتند ولی ما خودمان این موضوع را فراموش کرده ایم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: همه انبیا و ائمه علیهم السلام برای تربیت دینی افراد، برنامه ریزی را از سنین کودکی افراد قرار می دادند و برای تمام گروه های سنی برنامه ریزی کاملی داشتند.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد تاکید کرد: متاسفانه از صد و چند سال گذشته، انگلیسی ها با استفاده از غفلتی که جامعه اسلامی داشت، برنامه ریزی کردند و این قشر ضعیف و حساس و موثر که کودکان بودند را از دست ما گرفتند و برای صد سال بعدشان برنامه ریزی کردند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در ارتباط با تحول دینی دانش آموزان باید تحول اساسی ایجاد شود، گفت: چندین سال است که در جلسات مختلف نسبت به این موضوع تاکید کردم و لازم است که این اقدام به صورت  مناسب انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر اهمیت استفاده از ظرفیت طلاب خواهر در تربیت دینی دانش آموزان مدارس دخترانه تاکید کرد و ادامه داد: تربیت دینی را باید از سنین کودکی آغاز کرد و برای دانش آموزان برنامه های درستی داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه یزد ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه و مبلغان دینی باید همانند شمع و چراغ عمل کنند و نور خداوند متعال را به قلب جوانان منتقل کنیم و بر اساس آن زمینه هدایت جوانان به راه درست را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت عامل بودن طلاب به مطالبی که بیان می کند، گفت: وقتی جوان می بیند که این طلبه یا روحانی به حرف هایی که می زند به درستی عمل می کند و از بدی ها دوری می نماید، از او تاثیر می گیرد و کم به سمت مسیر الهی کشیده می شود.

امام جمعه یزد به سیره زندگانی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در طول عمر خود یک کلمه غیبت یا حتی کلمه ای که شبهه ای از دروغ و غیبت داشت را به زبان نمی آوردند و حتی اگر کسی در ارتباط با دیگران ولو ضد انقلاب هم می خواست غیبت کند ایشان برخورد می کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا