فرماندار يزد در جلسه هيأت اجرايي انتخابات رياست جمهوري گفت: نقاط قوت و ضعف شعب اخذ رأي مورد بررسي كارشناسان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه هيأت اجرايي انتخابات رياست جمهوري در شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و باحضور معتمدين هيأت اجرايي، رئيس و اعضاي هيأت هاي نظارت بر انتخابات تشكيل شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه اظهار داشت: براساس قانون يكي از وظايف هيأت اجرايي انتخابات رياست جمهوري تعيين تعداد و محل اسـتقرار شـعب ثبـت نـام و اخـذ رأي و بررسی، تأیید و تصویب مصوبات هیأتهاي اجرایی بخشها در همين موارد است.

فرماندار يزد با اعلام اينكه از چند ماه گذشته كارشناسان انتخابات و فناوري اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان يزد شعب اخذ رأي را مورد بازديد قرار داده اند افزود: بررسي وضعيت عمومي ، نحوه ی پوشش آنتن دهی ، تجهيزات مورد نياز شعب و دسترسي هر چه بهتر مردم به شعب از مواردی بوده است که در ارزیابی کارشناسان مدنظر قرار گرفته است.

وي با تأكيد به اينكه بايد تعداد شعب اخذ رأي در حد مورد نياز مردم باشد تصريح كرد: بالا بودن رأي در برخي از شعبه ها در انتخابات گذشته و احداث مجتمع هاي مسكوني در نقاط مختلف شهر از مهمترين مكانهايي است كه مي تواند افزايش تعداد شعب در مركز استان را توجيه كند.

 رئيس هيأت اجرايي انتخابات شهرستان يزد اضافه كرد: با استفاده از نقشه هوايي نرم افزار پراكندگي شعب اخذ رأي در سطح شهرها و روستاهاي شهرستان توسط كارشناسان تهيه شده كه اين اقدام مي تواند در تعيين محل جديد شعب مؤثر باشد.

سالاري خاطرنشان كرد: بايد تمهيدات لازم به نحوي فراهم شود كه همه مردم بتوانند به راحتي آراي خود را به صندوق رأي بياندازند.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری انتخابات با کمیت و کیفیت بالا استفاده شود، تصریح کرد: ستاد انتخابات شهرستان بر برگزاری انتخاباتی قانونمند،سالم ،شفاف و با مشارکت حداکثری تاکید دارد و لازمه تحقق آن همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی می باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا