مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری یزد در نشست شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان گفت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال برای بانوان داشته و اقدامات خوبی در این دولت برای تحقق این مهم انجام‌شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «رقیه کرمانیان» روز سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان بیان کرد: اقتصاد یکی از ارکان مهم توسعه هر کشوری است وزنان نیز به‌عنوان نیمی از جامعه نقش بسیار تأثیرگذاری در این حوزه دارند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال» افزود: دولت تدبیر و امید در سه سال و نیم گذشته توجه ویژه‌ای به امر اشتغال، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ایجاد شغل برای بانوان داشته و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده است و ادامه دارد.
وی هدف از ایجاد شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک استان را معرفی راهکارهایی برای ایجاد و تقویت اشتغال بانوان عنوان کرد و ادامه داد: لازم است قوانین و مقررات، دستورالعمل‌ها، طرح‌های حمایتی و بسته‌های تشویقی درزمینه اشتغال بانوان از طریق این شورا که می‌تواند یک شورای مشورتی نیز باشد به همه مردم به‌طور جامع و کامل اطلاع‌رسانی شود.
کرمانیان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همراهی، همکاری و همت بانوان کارآفرین با این شورا و انتقال تجربیات موفق خود، اشتغال بانوان استان در سطح بالاتر و بهتری قرار گیرد.
گفتنی است در این نشست تعدادی از بانوان کارآفرین استان مسائل خود را در حوزه تولید و ایجاد اشتغال بیان کردند و مقرر شد این مشکلات پی گیری و نتیجه آن در جلسه بعدی ارائه شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا