به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

در سیصدو چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، موضوع خواهر خواندگی دو شهر یزد و یاسپیرین با حضور سفیر ایران درمجارستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برهمکاری های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دوشهر تاکید شد.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه  با بیان اینکه پیشینه دو شهر عامل مشترکی برای آغاز تبادل تجربیات است، گفت: در زمینه جذب سرمایه گذار دو شهر باید برنامه ریزی کنند و از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را کرد و در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعامل و همکاری نمود.

سفیر ایران در مجارستان ضمن بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می‌کند،تصریح کرد:  اهداف توسعه هزاره که مورد تأکید سازمان ملل است در امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهرهای جهان موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیمان خواهرخواندگی اهداف بشردوستانه را بین شهرها دنبال می‌کند و آن‌ها را درراه رساندن پیام صلح به سراسر دنیا پیش می‌برد، گفت: توسعه بخشی بین یزد و یاسپرین همکاری اقتصادی را ایجاد می کند که این مسئله موجب توسعه اقصادی و جذب سرمایه گذاری می شود.

رجبی در راستای تعامل بیشتر با مجارستان خواستار نامگذاری یکی از معابر به نام یاسپرین و تعیین هفته فرهنگی به این عنوان شد و بر استفاده از تکنولوژی جمع آوری زباله در مجارستان تاکید کرد.

شهردار یزد با اشاره به اینکه خواهرخواندگی با مجارستان موجب گردید تا مراوده های دیگر با کشورهای دیگر جهان ایجاد شود، سپس  از خواهرخواندگی یزد و ونیز ایتالیا در آینده نزدیک خبر داد.

با توجه به موقعیت فرهنگی و اجتماعی و تاریخی یزد ؛ دیگر اعضای شورای اسلامی شهر یزد پیشنهادات و نکته نظرات خود را در خصوص تعامل بیشتر با کشورهای دیگر به ویژه مجارستان عنوان نمودند.

در ادامه، خادمین حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) که به مناسبت دهه کرامت به یزد سفر کرده اند چند دقیقه ای مهمان اعضای شورای اسلامی شهر یزد بودند که این مراسم با مداحی درباره حضرت امام رضا(ع) در صحن علنی شورا همراه بود و سپس پرچم حرم آن عزيز ارج نهاده وحاضرین خود را به آن متبرک نمودند.

گفتنی است خادمین حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در دهه کرامت در شهرهای مختلف حضور پیدا کرده و پرچم بارگاه آن حضرت را به تبرک میان مردم میبرند.

همچنین دکتر لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مشکلات حاشیه ای شهر یزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تعامل و همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در جهت راه اندازی و ایجاد واحدهای بهداشتی و درمانی جدید نظیر خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی ، مراکز بهداشتی و درمانی و ترمیم مراکز قدیمی تاکید گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا