درگیری در صحن علنی مجلس!
یزدفردا- صبح امروز در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، علی مطهری بر کرسی ریاست تکیه زد.

به گزارش خبرآنلاين، او در مديريتش نشان داد که نظم جلسه برايش مهم است. چه آنکه نطق محمدعلي پورمختار نماينده بهاروکبودرآهنگ را متوقف کرد تا از نمايندگان بخواهد که سر جايشان بنشينند و وزراي حاضر در جلسه مجلس که براي ارائه گزارش به نمايندگان به خانه ملت آمده بودند، نيز صحن علني را ترک کنند.

او در پايان نطق محمدکاظم دلخوش نيز دوبار اتمام وقت را به او يادآور شد و با تشکر از او خواست که جايگاه را ترک کند. دلخوش هم از او خواست که کمي صبرش را بالا ببرد و گفت به بقيه نمايندگان در پايان نطقشان وقت بيشتري داده مي شود. اما مطهري به او يادآور شد که بيش از يک دقيقه از زمان نطق او گذشته است و بايد زودتر برود.

گفتني است روز گذشته نيز مسعود پزشکيان براي نخستين بار، رياست جلسه علني را بر عهده گرفت.
یقه معاون وزیر
خلیل آقایی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی هنگام نطق محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ، با عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل، بر سر موضوعی درگیری لفظی پیدا کرد که به دنبال این درگیری، آقایی یقه‌اش را با فریاد و عصبانیت پاره کرد.
 
به گزارش فرارو، در این هنگام نمایندگان به دور آقایی جمع شدند و یکی از نمایندگان نیز قصد داشت با گرفتن دستش جلوی دهان وی، او را آرام کند، اما قضیه پیچیده‌تر از این بود و بالاخره نمایندگان وی را به بیرون صحن مجلس هدایت کردند. علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت از جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس خواست که اوضاع را سر و سامان دهد. 

درگیری در صحن علنی مجلس!

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی با نماینده آمل در صحن علنی درگیر شد.


 در نخستين دقايقي که علي مطهري بر کرسي رياست مجلس نشست و همزمان با نطق ميان دستور محمدعلي پورمختار نماينده بهار و کبودرآهنگ صداي داد خليل آقايي معاون پارلماني وزير جهاد کشاورزي شنيده شد.

او در دو رديف اول صندلي هاي مجلس ايستاده بود و تعدادي از نمايندگان از جمله جهانبخش محبي نيا، جبار کوچکي نژاد و عزت الله يوسفيان ملا دور او جمع شده بودند. گويا يکباره ميان او و يوسفيان ملا درگيري فيزيکي شکل گرفت که منجر شد آقايي تعادلش را از دست بدهد و خم شد. به گونه اي که نمايندگان کمکش کردند که بايستد. در اين لحظه ديده شد که دکمه هاي پيراهن او تا کمر باز شده است.

به گفته يکي از نمايندگان حاضر در صحنه، آقايي مدعي شده بود که يوسفيان ملا نماينده آمل در مورد يک مساله به او توهين کرده و از لفظ بدي عليه او استفاده کرده است. اما يوسفيان منکر اين ماجرا است.

مجلس دقايقي درگير اين تنش بود تا اينکه مطهري از نمايندگان خواست تا آقايي را از مجلس به بيرون هدايت کنند.

گفتني است قرار است هيات نظارت بر نمايندگان اين موضوع را بررسي کند.

روایتی دیگر از ماجرا 
خبرگزاری ایرنا درباره درگیری امروز در صحن علنی مجلس نوشت: درگیری لفظی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با نماینده آمل از حاشیه های جنجالی جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس دهم بود.

محمد علی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ مشغول بیان نطق میان دستور در مجلس بود که ناگهان خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل درگیری لفظی پیدا کرد.

وی شروع به فریاد زدن کرد و سپس با فریاد یقه پیراهن خود را پاره کرد که این موضوع سوژه عکاسان و خبرنگاران شد.

این دعوا تا جایی ادامه پیدا کرد که بسیاری از نمایندگان به دور معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی جمع شدند و یکی از نمایندگان دست خود را روی دهن وی گذاشت تا جلوی فریاد زدن وی را بگیرد.

در این زمان علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت از جهانبخش محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ خواست تا موضوع را پیگیری کند.

پس از این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خلیل آقایی را به بیرون جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هدایت کردند.
 
 
 
 
*عکاس: مجید حق دوست/ مهر، مجتبی محمدلو/ ایرنا
منبع:فرارو
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا