حجت الاسلام شيخ عباس زارع رئيس شوراي اسلامي شهر يزد در دويست و هفتاد و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر يزد با تبريك ميلاد مبارك حضرت امام محمد تقي (ع) و گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي و نيروي زميني خاطرنشان كرد: ارتشیان غیور  مظهر اقتدار ملی و قدرت بازدارنده ایران اسلامی هستند و تلاش و همت ارتش  در طول 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن، این مرز و بوم را وام دار خود کرده است و تاریخ سراسر افتخار میهن عزیز اسلامی ایران به داشتن ارتش و دلاوران غیور جان بر کف و ایثارگر به خود می بالد.

در ادامه سيد محمد رضا مدرسي عضو شوراي اسلامي شهر يزد در سخنان پيش از دستور به مسئله حضور گسترده دست فروشان و تكدي گران در سطح شهر اشاره كرد و افزود: متاسفانه حضور اين گونه افراد كه اكثر آنها هم از اتباع بيگانه  هستند در سطح شهر زياد شده است و اين افراد از روحيه نوع دوستي يزدي ها سوء استفاده مي كنند و اين كار آنها باعث مي شود كه شهر هم از لحاظ زيبايي و منظر و هم از لحاظ فرهنگي دچار چالش شود.

عضو شوراي اسلامي شهر در ادامه يادآور شد: اميد واريم دست فروشانی که در نقاط مختلف شهر اقدام به دست فروشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و همچنين اصناف مي كنند توسط شهرداری شناسایی و با همكاری نیروی انتظامی جمع آوری و ساماندهی گردند.

وي در ادامه سخنان پيش از دستور خود به مسئله  اخير بسته شدن مسير تقاطع  اميرچقماق اشاره كرد و خواستار هماهنگي بين بخشي بين ارگانهاي مختلف تصميمي گيري در اين زمينه شد و گفت: اميد است با هماهنگي بين بخشي مناسب بين ارگانهاي تصميم گير،  مردم هم در بلاتكليفي نباشند و از اقدامات درحال اجرا با خبر باشند.

همچنين در اين جلسه حجت الاسلام شيخ عباس زارع با اشاره به مطالبي كه بعضي از افراد بدون اطلاع و آگاهي و بر اساس شنيده ها در سايت ها و گرو هاي اجتماعي منتشر مي كنند افزود: متاسفانه در چند ماه اخير شايعات زيادي را برخي از سايت ها و گرو ه هاي اجتماعي از شوراي اسلامي شهر يزد منتشر كردند كه كاملا كذب  بوده است.

 حجت الاسلام شيخ عباس زارع از اتهام نشر اکاذیب در مواردي كه به پاداش ها و حق الزحمه هاي جلسات شوراي اسلامي شهر يزد ايراد شده است ابراز تاسف نموده و اعلام كرد : اين موضوعات در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی خواهد بود.

شهردار يزد هم در اين جلسه با تبريك ميلاد مبارك حضرت امام محمد تقي( ع) گفت: در سال جديد منتظر اعلام  بودجه شهرداري هستيم تا هرچه سريعتر اين بودجه به شهرداري ابلاغ شود و سازمانها كار خود راآغاز كنند.

مهندس عظيمي زاده در ادامه از خدمات ارزنده آتش نشاني در مهار آتش در شهرك صنعتي قدر داني كرد و خواهان همكاري شهرك صنعتي در احداث پايگاه آتش نشاني در آن محدوده با توجه به ضرورتي كه اين شهرك براي احداث پايگاه آتش نشاني دارد شد.

همچنين شهردار يزد از احداث زمين هاي ورزشي در سطح محلات خبر داد و گفت: خوشبختانه مكان ها براي احداث اين زمين هاي ورزشي در سطح محلات جانمايي شده است و به محض ابلاغ بودجه كار سامانده ي اين زمين هاي ورزشي آغاز خواهد شد.

وي در زمينه برخور با دستفروشان و متكديان خياباني هم گفت: انشاالله به زودي  با نيروي جواني كه به اجرائيات اضافه خواهد شد يك سري تحولات انجام خواهد شد و با برنامه ريزي مطلوب در جهت رفع اين مشكل اقدام خواهد شد.

همچنين در ادامه اين جلسه نامه هاي ارجايي به صحن شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا