دويست و هفتاد و سومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر يزد با نشست صميمي منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس جناب آقاي مهندس سيد ابوالفضل موسوي با اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد  آغاز شد.

رئيس شوراي اسلامي شهر يزد در ابتداي اين نشست ضمن خوش آمد گويي به منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس و هيئت همراه، بر لزوم همکاری میان نمايندگان  مجلس شورای اسلامی ونمايندگان شوراي  اسلامی شهر تاکید کرد و گفت: اين همكاري نهايتا ، تسهیل امور مردم و ارتقا  سطح زندگی شهروندان را در بر  خواهد شد.

شيخ عباس زارع در ادامه يادآور شد: شکی نیست که باید بین نمايندگان مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراها ارتباط تنگاتنگی به وجود آید؛ چرا که بسیاری از مشکلات شهری وشوراها  ما مي تواند در مجلس شوراي اسلامي حل و فصل شود و اميد است كه  این ارتباط خوب و در نهایت منجر به حل بسیاری از مشکلات شهرو  شهروندان شود.

وي در ادامه به مشكلات آلودگي هوا، كمبود آب در استان، كمبود فضاي سبز و نبود ارزش افزوده  اشاره كرد و افزود: متاسفانه در شهر يزد به علت عدم بهره برداري از ارزش افزوده معادن و كارخانجات، با مشكل درآمدي روبروست و درآمد آن هم  كم هست وبه علت مهاجر پذيري وجمعيت50درصدي استان، هزينه آن بالا مي باشد كه ضروريست اين مشكل كم درآمدي در مجلس پيگيري شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر يزد افزود: در حال حاضر بافت تاريخي به عنوان سرمايه بزرگ وارزشمند  شهر يزد مي باشد و بايد توجه خاصي به آن شود و مي توان با جذب توريست و گردشگر زمينه رشد اقتصادي را در يزد فراهم نمود.

همچنين در ادامه هريك از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد، ضمن خوش آمدگويي به مدعوين جلسه و هيئت همراه،  مشكلات شهري را با منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس در ميان گذاشتند و خواستار در اولويت قرار دادن پيگيري،  اين مشكلات شدند.

مهندس محمد رضا عظيمي زاده شهردار يزد هم در اين نشست به مشكل نبود درآمد و هزينه هاي بالا در شهر يزد اشاره كرد و افزود: شهر هزينه هاي سنگيني را در بر دارد و متاسفانه درآمدي كه در شهر وصول مي شود بسيار كم است كه جوابگوي اين وسعت و جمعيت شهر يزد نيست و نياز مند است تا دولت در الين زمينه مساعدت نمايد.
منتخب مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: نقطه مشترك ما اين است كه هردو منتخبان و نمايندگان مردم هستيم وتقريبا يك وظيفه مشترك هم داريم و آنهم بررسي و رفع مشكلات مي باشد و مشكلات بايد به طور دقيق شناسايي شود و در راستاي رفع مشكلات برنامه ريزي شود..
سيد ابو الفضل موسوي يادآور شد: يکی از مواردی که در حوزه مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد و بسيار مهم مي باشد ، مدیریت یکپارچه شهری است که اين موضوع بايد در دستور كار قرار بگيرد و تلاش خواهيم كرد تا مديريت واحد شهري در شهر رعايت شود و  اگر می خواهیم شاهد رشد و پیشرفت شهرها در تمام عرصه های اجتماعی باشیم باید به این باور برسیم که کلیه امور شهر در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.
در پايان جلسه علني دويست و هفتاد و سوم شوراي اسلامي شهر يزد، نامه هاي ارجاعي به صحن شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

همچنين گراميداشت ميلاد مبارك امام محمد باقر(ع) و روز ملي فناوري هسته اي، روز هنر انقلاب اسلامي ، سالروز تاسيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سالروز شهادت امير سپهپد صياد شيرازي  از مواردي بود كه حجت الاسلام شيخ عباس زارع در ابتداي جلسه علني دويست و هفتاد و سوم به آنها اشاره كرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا