یزدفردا "در دویست وپنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان و هیئت همراه برگزار شد، بر لزوم اجرای طرح تفصیلی شهر یزد تاکید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل راه وشهرسازی استان و هیئت همراه، به طرح های آماده در سطح شهر اشاره کرد و افزود: بعضی طرح ها مثل بلوار شهیدان گمنام آماده بهره برداری است اما به دلیل مشکلات جزئی نیازمند تعامل اداره راه و شهرسازی با شهرداری می باشدکه امیدواریم این بلوار به علت خطراتی که برای آسایش مردم دارد، هرچه زودتر مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

حجت الاسلام زارع در ادامه با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در بلوار شهید جوکار اظهارداشت: در خواست اهالی خیرآباد این است که با توجه به این که این بلوار به کمربندی متصل می شود، مي توان با ايجاد زيرگذر در بلوار، مسیر عبور ساكنين باوسايل نقليه سنگين تداخل نداشته و مردم را از خطر مرگ نجات دهيم.

همچنين ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد مطالب و مسائلي چون تعامل اداره راه و شهرسازي با شهرداري با در نظر گرفتن صلاح شهر، زمين خواري و واگذاري زمين هاي خارج از محدوده به قشر كم درآمد، عدم اجراي طرح تفصيلي در سطح شهر و غيره را مطرح نمودند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه با بيان اینکه مشکلاتی که اعضای شورای اسلامی شهر یزد مطرح كردند، درست و به جاست، گفت: انشاا... با جلسات مختلفی که بین شورای اسلامی شهر یزد و اداره راه وشهرسازی برگزار خواهد شد، به سمتی برویم که دیگر این مشکلات، کوچک شمرده شود.

دکتر نقصان محمدی با اشاره به انضباط شهرسازی تصريح كرد: در حال حاضر انضباط شهرسازی غیرقابل کنترل است و دلیل آن هم این است که باید از جزئيات فرار و به کلیات بیشتر توجه شود.

وی در ادامه با بيان تدوین ضوابط طرح تفصیلی شهر اظهارداشت: تلاش خواهیم کرد تا طرح تفصیلی را با کمک دوستان انجام دهیم و این کار نیازمند تعامل وهمکاری نهادها و برگزاری جلسات مختلف می باشد که در این زمینه انشاا... به زودی جلسات مشترک برگزار خواهد شد.

همچنین در پایان جلسه علنی شورا؛ مرتضی شایق رئیس کمیسيون عمران وتوسعه گزارشی از بازدیدپروژه زیرگذر آیت ا... خاتمی، بوستان فخار و پل شهید قهاری سعید ارائه نمود و بر تسریع در اجرای این پروژه ها با در نظر گرفتن بودجه مناسب تاکید کرد. گفتني است در اين جلسه لوايح و نامه هاي وارده به شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا