پایگاه خبری یزدفردا"حقایقی ترسناک از خوابگردی!/اخیرا یک دانش‌آموز گزارش داده که چند کیلو پنیر را وقتی خواب بوده خورده است. آیا چیزی از واقعیات عجیب خوابگردی می‌دانید؟

 
به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، خواب یک اتفاق شبانه ساده نیست، بلکه یکی از پیچیده‌ترین رازهای بدن انسان است. دانشمندان همواره این سوال را مطرح کرده‌اند که ما چرا به خواب نیاز داریم و فعالیت‌های مغز هنگام خوب نیز بسیار مرموز است.

 

 
کیت آرکیبالد 20 ساله این هفته مجبور شد به دلیل پرخوری‌های ناآگاهانه‌ی خود هنگام خواب لباسی با چند سایز بزرگ‌تر تهیه کند.
 
در همین رابطه، دکتر ارشاد ابراهیم می‌گوید که خوابگردها معمولا به طور ژنتیکی تمایل به اختلالات هنگام خواب دارند: «بیدار کردن افراد از خواب عمیق کار دشواری است، اما یک اتفاق می‌افتد که این افراد رفتار نامتعادلی هنگام خواب از خود نشان می‌دهند. ذهن جایی بین خواب و بیداری است. نوعی عدم ثبات در شیمی مغز اتفاق می‌افتد. خوابگردها می‌توانند پیام متنی ارسال کنند، زنگ بزنند یا حتی رانندگی کنند.»
 
اما فقط این کارهای عادی نیست. افراد می‌توانند کارهای عجیب‌تری انجام دهند که در ادامه خواهیم خواند.
 
خودکشی
گرچه خودکشی در خواب به ندرت پیش می‌آید، اما امکان آن وجود دارد. در سال 2010، یک طراح 35 ساله به نام توبیاس وونگ خود را هنگام خواب به دار آویخت، ولی خانواده او فکر می‌کردند که او بی‌هوش شده است. او سابقه افسردگی نداشت و مادرش برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی جلوی بالکن، صندلی می‌چید. در سال 2001، یک اتفاق مشابه برای مایکل کاکس اتفاق افتاد.
 
نقاشی
ماه گذشته، گزارش شد که لی هاریوین هنگام خواب نقاشی می‌کرده است، در حالی که در بیداری چنین توانایی ندارد. این مرد 40 ساله اهل ولز از دوران کودکی این عادت را داشته است، و تمام تلاشش این بوده که در بیداری نیز این کار را انجام دهد.

حقایقی ترسناک از خوابگردی!

 
روابط جنسی
این حالت البته نوعی بیماری به حساب می‌آید که اغلب در مردان شایع است. در این وضعیت، فرد بی‌اختیار شروع به ایجاد روابط جنسی در خواب می‌کند.
 
قتل
خوابگردی می‌تواند قتل را نیز در پی داشته باشد، مانند اتفاقی که در سال 1987 در کانادا رخ داد. مردی به نام کِن پارکس 23 کیلومتر را به سمت خانه خانواده همسر خود رانندگی کرد و پدرزن و مادرزن خود به قتل رساند. در حالی که غرق در خون بود، خود را پلیس معرفی کرد و به آن‌ها گفت: «من با دست‌های خالی کسی را به قتل رساندم. وای خدای من. من قاتل هستم.» آزمایش‌های روانشناسی نشان داد که فعالیت مغزی او هنگام خواب عمیق غیرعادی بوده و اثبات شد که او خوابگردی می‌کرده است.
 
بالا رفتن از جرثقیل
در سال 2005، یک نوجوان در حال خوابگردی از جرثقیل 40 متری بالا رفته است. پلیس از این جریان مطلع شد و تماشاگران احتمال خودکشی را مطرح می‌کردند. اما این نوجوان 15 ساله اصلا یادش نبوده که چه زمانی از خانه بیرون آمده است. آتش‌نشانی که بالا رفته بوده می‌گوید که می‌ترسید او را بیدار کند. چون احتمال می‌داد آن دختر بیدار شود و از وحشت سقوط کند. او از پدر و مادر نوجوان برای بیدار کردن آن دختر کمک گرفت. در این حادثه او آسیبی ندید.

حقایقی ترسناک از خوابگردی!

پادشاهان كشورهای عربی چه تفريحاتی دارند؟/همواره تفريح و كارهاي لوكسي كه پادشاهان كشورهاي عربي انجام مي دهند براي مردم نقاط مختلف دنيا جذاب است. عكس ماشين هايي كه بيش از ١٠٠ تا ٢٠٠ مرواريد دارد يا ماشين هايي كه از طلاهستند در تمام سايت ها و شبكه هاي اجتماعي ديده مي شود.

اما اين پادشاهان علاوه بر ماشين سواري تفريحات ديگري هم دارند و هر كدام از آنها براي اين تفريح ها ميليون ها دلار خرج مي كنند.

آنها بيشترين تفريحاتي كه انجام مي دهند شامل اسب سواري يا سفر در صحرا، مطالعه و... هستند. روزنامه الخبر چاپ الجزاير به تازگي فهرستي از خوشگذراني هاي اين پادشاهان را منتشر كرده است كه با نگاهي كوتاه مي توان متوجه يك نكته جالب از اين موضوع شد.
 
اكثر اين پادشاهان سرگرمي هايي شبيه به همديگر دارند و نهايتا در يك مورد با هم تفاوت دارند. حتي برخي پادشاهان اين كشورها ماشين هاي شان را هم شبيه به هم انتخاب مي كنند اما اين ماشين ها هر كدام طراحي خاص خودشان را دارند. روزنامه الخبر در گزارشي با عنوان «شكار و اسب سواري از سرگرمي هاي پادشاهان و ملوك» به ذكر بازي هاي مربوط به پادشاهان عرب پرداخته است.

شاهان و پادشاهان هميشه سعي دارند آنچنان كه شايسته پادشاهان است ظاهر شوند. ولي در فراغ و به دور از سياست و مسائل حكومت، به واقعيت خود رجوع و آنچنان كه دوست دارند زندگي مي كنند. براي شناخت شخصيت واقعي شاهان بايد به درون زندگي آنها راه يافت و با توجه به سرگرمي ها و شيوه گذران اوقات فراغت آنان ابعاد شخصيتي آنها را كشف كرد.

پادشاهان كشورهاي عربي پس از فراغت از مسووليت و در فضاي شخصي و خانوادگي خود به سرگرمي هاي خاصي روي مي آورند كه در واقع با آن در پي سيراب كردن ميل طبيعي خود كه همان عشق به طبيعت است، هستند.

اين گزارش با اين جمله كه «شاهان براي انجام سرگرمي مورد علاقه خود تاج و تخت ها را كنار مي گذارند» آغاز شده بود و از پشت پرده ها و بخش نامعلوم زندگي شاهان صحبت مي كرد.
 
با وجود تمام پيشرفت هاي عصر مدرن هنوز هم پادشاهان عرب براي خوشگذراني و بازي به طبيعت پناه برده و به بازي هاي سنتي مثل: شكار و اسب سواري در صحراهاي بي آب و علف مشغول مي شوند. پس از پيشرفت هاي حاصل در عرصه تكنولوژي گاهي با ورود ماشين هايي با مدل هاي خاصي به صحرا يا پرواز با هواپيماهاي شخصي به بازي و خوشگذراني در فضايي سنتي مدرن مي پردازند.
 
اگر به بررسي زندگي شاهان اين منطقه بپردازيم، خواهيم ديد كه تير اندازي و شكار در بين حكام اين منطقه مانند خوردن غذا و نوشيدن آب براي انسان از نيازهاي اوليه آنان به شمار مي رود و تمام آنها بلااستثنا آنها را در برنامه هفتگي خود دارند.
 
از پرندگان رايج در مناطق صحرايي شبه جزيره عرب، عقاب و شاهين دو پرنده محبوب شاهان هستند كه در مواقع شكار آنها را براي آوردن حيوان صيدشده رها مي كنند و از ديدن اين صحنه نهايت لذت را مي برند. اين در حالي است كه ديگر پادشاهان در مشرق و مغرب زمين براي حفظ زيبايي اندام خود به انواع ورزش ها و مطالعه مي پردازند.
 
شيخ «زايد بن سلطان آل نهيان» رييس حكومت كشور امارات متحده عربي، عاشق شكار و صيد شاهين هاي تازه به دنيا آمده بود. همچنين به اسب سواري و شترهاي اصيل بسيار علاقه داشت چنان كه «غزاله» زيبا ترين و مشهور ترين شتر ماده شبه جزيره عرب را براي خود خريداري كرده بود.
 
در امارات نيز همه مي دانند كه «خليفه بن زايد» به بازي هاي معاصر و بازي هاي سنتي مانند اسب سواري و شترسواري علاقه مند است.
 
در عربستان علاقه پادشاهان شبيه به هم است. «عبدالعزيز» به شكار در صحرا، «سعود» بازديد از موزه ها، «فيصل» به شعر، «خالد» به شكار و صحرانوردي، «فهد» به صحرانوردي و شكار شاهين و «عبدالله» پادشاه گذشته عربستان به زندگي در صحرا، اسب سواري و مطالعه علاقه مند بود.
 
«صدام حسين» رييس جمهور سابق عراق، به مطالعه نظريه هاي سياسي، گردآوري تابلوهاي هنري زيبا و نگهداري اسلحه هاي منبت كاري شده منحصر به فرد علاقه شديدي داشت.
 
«فواد» و فرزندش «فاروق» پادشاهان قرن گذشته مصر علايق عجيب و غريب داشتند. آنها تمبر هاي كمياب و نادر را گردآوري مي كردند و به همين منظور «كميته علاقه مندان به تمبر» را تشكيل داده بودند و ماهانه ۱۰ هزار جنيه مصري براي آن كميته ارسال مي كردند تا در صورتي كه يكي از اعضاي آن با تمبر متفاوت و كميابي برخورد كند آن را براي شاه بفرستد.
 
«جمال عبدالناصر» رييس جمهور درگذشته مصر، در اوقات فراغت خود به مطالعه، تصويربرداري و شنيدن ترانه هاي «ام كلثوم» خواننده معروف مصري مي پرداخت. «انور السادات» كه بعد از ناصر حكومت را دست گرفت به مشاهده فيلم هاي سينمايي عشق مي ورزيد و اين صفت او زبانزد خاص و عام بود. در لبنان نيز هركدام از روساي جمهوري از گذشته تا به الآن علاقه هاي خاصي داشتند. «كميل شمعون» رييس جمهور گذشته لبنان به شكار، «فواد شهاب» به مطالعه، «امين جميل» به پرواز در آوردن هواپيما ها، «اميل لحود» شنا و غواصي و «ميشل سليمان» رييس جمهور به مطالعه، پياده روي و گوش دادن موسيقي علاقه مند بودند.
 
در سوريه نيز «حافظ اسد» رييس جمهور سابق به پرواز و مطالعه و فرزند او «بشار الاسد» به ورزش، مشاهده مستندهاي طولاني و كامپيو تر علاقه دارد. در اردن «عبدالله اول» عاشق بازي شطرنج بود و «حسين بن طلال» به ورزش هاي پاتيناژ، تنيس و شنا و همچنين ماشين سواري، موتورسواري و پرواز علاقه مند بود ولي «عبدالله الثاني» پادشاه اردن به چيزهاي متعددي علاقه دارد. وي به ماشين سواري، جمع آوري تمبرهاي كمياب، شنا و گردآوري اسلحه هاي باستاني علاقه شديد دارد.
 
اين در حالي است كه چندي پيش، اداره ماليات مادريد با انتشار آگهي دو خودروي «فراري» اهدايي شيخ «خليفه بن زايد آل نهيان» به «خوان كارلوس» پادشاه اسپانيا را به مزايده گذاشت.

اين دو خودرو در سال ۲۰۱۱ به پادشاه اسپانيا هديه داده شد و از آنها هيچ استفاده اي نشده است. بهاي اين دو خودرو قرار است به خزانه دولت واريز شود، مزايده اين خودرو تصميم كاخ پادشاهي اسپانيا است.

روزنامه القدس العربي چاپ لندن نوشت، دلايل متعددي براي تصميم مذكور مطرح شده است: از جمله هزينه هاي بالاي اين نوع خودرو براي پادشاهي اسپانيا كه با بودجه سالانه ۹ ميليون دلار كمترين بودجه را در ميان پادشاهي هاي جهان دارد. دليل ديگر اين است كه پادشاهي اسپانيا با توجه به بحران مالي اين كشور مي خواهد وانمود كند سياست هاي رياضت اقتصادي را در پيش گرفته است. تصميم دولت اسپانيا واكنش هايي را به دنبال داشته است: برخي خواستار بازگرداندن اين هدايا به امارات شده اند و بعضي هم از درآمد حاصل از فروش اين خودروها حمايت مي كنند.
 
روي آوردن شاهان و روساي حكومت ها به بازي هاي مورد علاقه خود در نهايت به سود كشور خواهد بود زيرا آنها با پرداختن به بازي و سرگرمي انرژي جديدي كسب مي كنند و مغز آنها براي تحليل مسائل حكومت آماده تر خواهد بود. اين پادشاهان و روساي حكومت ها سالانه هزينه هاي هنگفتي را جهت خوشگذراني و ترويج بازي هاي مورد علاقه خود تلف مي كنند. در امارات ميدان هاي بسيار بزرگي براي بازي هاي شترسواري ساخته اند

در حالي كه اين بازي فقط در سطح چند كشور عربي وجود دارد و نيازي به اين هزينه نداشت و شبكه هاي ماهواره اي كه به پخش مستند در مورد شتر و اسب مي پردازند نمادي از ولخرجي هاي امارات در راه تحقق ذوق و سليقه روساي دولت هستند. در عربستان نيز پرندگان مورد علاقه شاهان با مبالغي بيش از يك ميليون دلار خريداري مي شوند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا