پایگاه خبری یزدفردا"چپ دست ها پولدار نمی شوند!/مطالعات محققان دانشگاه هارواد نشان می دهد که افراد چپ دست، در زندگی شغلی خود پول کمتری کسب می کنند.

 

به گزارش ایرنا از رویترز، تحقیقات قبلی تفاوت های عمده مغز افراد راست دست و چپ دست را نشان می دهد؛ بر اساس این تحقیقات، فرآیند پردازش زبان و قابلیت های محاسباتی و ریاضی این افراد کاملا متفاوت است ولی اولین بار است که تحقیقات نشان می دهد که این افراد از نظر کسب درآمد کاملا متفاوت هستند.

 

مدیر این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه خود گفته است که به محض انتشار این خبر، ایمیل های خشنی از چپ دست ها دریافت کردم. در جواب آن ها می گویم که هیچ مطالعه ای در 100 درصد افراد صدق نمی کند و شاید شما دوست چپ دست، جزء افراد ثروتمند باشید.

 

محققان معتقدند که تفاوت افراد راست دست و چپ دست، در سیم کشی اعصاب مغز است و تمام تفاوت ها نیز از همین امر ناشی می شود.

 

نتایج این تحقیقات در نشریه Economic Perspectives منتشر شده است.

 

نور آبی اشتهای مردان را کاهش می‌دهد/متخصصان سلامت دریافتند نور آبی مانع از پرخوری در مردان می‌شود.


به گزارش ایسنا، در یک بررسی تازه متخصصان دانشگاه آرکانزاس در آمریکا به مطالعه واکنش‌های غذایی 112 فرد بزرگسال که داخل یک اتاق خصوصی بودند، پرداختند.

در هر یک از این اتاق‌ها از نورهای سفید، زرد یا آبی استفاده شد. سپس از این افراد درخواست شد از خوردن وعده غذایی شام خودداری کرده و وعده غذایی صبحانه را در یکی از این سه اتاق صرف کنند. همچنین به این افراد اجازه داده شد دو همبرگر، املت پنیر و هشت پن کیک کوچک مصرف کنند. سپس میزان مواد خوراکی مصرف شده توسط هر کدام از شرکت کنندگان ارزیابی شد و پرسش‌هایی درباره طعم غذای مصرفی و احساس سیری از آنان پرسیده شد.

متخصصان آمریکایی در پایان این مطالعه مشاهده کردند مردانی که در اتاقی با نور آبی وعده غذایی‌شان را مصرف کرده بودند کمترین حجم مواد خوراکی را استفاده کرده بودن و احساس سیری بیشتری داشتند.

متخصصان این مطالعه معتقدند: از آنجا که به طور طبیعی خوراکی‌های آبی رنگ بسیار محدود هستند افراد با دیدن خوراکی‌هایی به این رنگ در مورد سالم بودن آن دچار تردید می‌شوند. رنگ‌هایی از قبیل قرمز، زرد و نارنجی این پیام را به مغز می‌فرستند که به خوردن ادامه دهد در حالی که رنگ آبی ممکن است این نکته را در مغز یادآور سازد که امکان مسموم بودن آن ماده خوراکی وجود دارد.

«هان سئوک سئو» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این بررسی تایید کرد که نور آبی می‌تواند میزان مصرف مواد خوراکی در مردان را کاهش دهد که البته این رفتار در زنان مشاهده نشد و ما معتقدیم که دلیل این تفاوت، برتری زنان در تشخیص، شناسایی و تفکیک کردن و به خاطر سپردن بوها است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، متخصصان معتقدند استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه یا خوردن غذا در ظروف آبی رنگ می‌تواند راه آسانی برای تحریک مغز باشد تا بدن را از خوردن حجم بیشتر غذا منع کند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا