پایگاه خبری یزدفردا"آسپرین خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد/یک متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: مصرف آسپرین و داروهای مشابه در افراد در معرض خطر می‌تواند بروز سکته مغزی را تا 30 درصد کاهش دهد.

دکتر آرش بستانی در گفت‌وگو با ایسنا، سن بالا، فشار خون، بیماری‌های قلبی، دیابت، مصرف سیگار و الکل، کلسترول بالا و زندگی در شرایط پراسترس را از جمله عوامل مهم بروز سکته مغزی عنوان کرد.
بستانی تصریح کرد: بر اثر عوامل یاد شده فرد دچار تصلب شرایین شده و لخته خون موجب مسدود شدن برخی رگ‌های مغز و بروز سکته مغزی می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علایم سکته مغزی را بر حسب اینکه کدام یک از رگ‌های مغز مسدود شده متفاوت دانست و اظهار کرد: عوارض سکته مغزی می‌تواند بسته به رگ‌های قسمتی از مغز که مسدود شده، موجب ایجاد اختلال در بینایی، تکلم، تعادل و حرکت فرد یا حتی موجب مرگ فرد شود.
وی سکته‌های مغزی را سومین عامل مرگ و میر در جهان عنوان و تصریح کرد: چنانچه رگ مسدود شده در قسمت‌های مراکز حیاتی و تنفسی در مغز باشد طی مدت زمان کوتاهی در صورت عدم رسیدگی می‌تواند مرگ فرد را رقم زند.بستانی با بیان اینکه در درصد کمی از افراد علائمی پیش از بروز سکته مغزی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این علایم حکم پیش لرزه را داشته و می‌توانند به فرد در خصوص اینکه به زودی دچار سکته مغزی می‌شود، اطلاع دهند.
وی اختلال در بینایی به مدت چند دقیقه یا کاهش قدرت قسمتی از بدن برای مدت کوتاه را از جمله این علایم عنوان کرد.

 

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه افزایش سن یکی از فاکتورهای اجتناب ناپذیر سکته مغزی است، افزود: با کنترل عواملی از جمله فشار خون و چربی بالا و نیز ترک مصرف سیگار یا الکل می‌توان تا حد زیادی از بروز سکته مغزی پیشگیری کرد.
وی مصرف آسپرین و داروهای مشابه را در افراد در معرض خطر بروز سکته مغزی از جمله سالمندان، افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا توصیه کرد و افزود: این داروها می‌توانند تا 30 درصد خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهند.

 

سوپ خون اردک غذای محبوب ویتنامی‌ها!/شاید باورش سخت باشد که سوپ خون اردک و سبزیجات در ویتنام غذای بسیار محبوبی است اما این مسئله حقیقت دارد.

به گزارش ریپلی، این سوپ از خون خام اردک همراه با سبزیجات و مغز فندق تهیه شده و به صورت سرد سرو می‌شود. در تهیه این سوپ، خون تازه اردک داخل شیشه‌ای ریخته می‌شود و با افزودن سس ماهی از لخته شدن آن جلوگیری می‌کنند و درنهایت به آن سبزیجات و مغز فندق افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ریپلی، این سوپ را در فریزر نگهداری می‌کنند تا از بسته شدن خون جلوگیری شود، سپس هنگام سرو کردن، آن‌ را از فریزر خارج می‌کنند و دوباره به شکل مایع در‌می‌آید.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا