نشست هماهنگی گرامیداشت هفته بسیج به ریاست فرماندار تفت و با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" با گراميداشت هفته بسيج گفت: امنيت كنوني كشور نتيجه فداكاري و سلحشوري بسيجيان اسلام است و اين شجره طيبه، يادگار ارزشمند امام راحل عظيم الشان(ره) می باشد.

فرماندار همچنین گراميداشت هفته بسيج را وظيفه همگان دانست و از خدمات ناحيه مقاومت بسيج تفت در سال گذشته قدرداني كرد.

زارع با بيان اين كه بسيج در هر زمان و مکان، آماده خدمت رساني به ميهن عزيز اسلامي است ادامه داد: بسيج به ويژه در حوزه توسعه فرهنگي تحت منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) اقدامات بزرگي را به انجام رسانده است.

وي نقش بسيج را در ترغيب و تشويق و حمايت در حوزه اقتصاد مقاومتي را يادآور شد و گفت: بسيج همواره در برابر تهديدات دشمن ايستاده است و همچون ستاره اي در درخشش است لذا خدمت به بسيج يك افتخار مي باشد.

فرماندار تفت با استناد به آيات قرآن كريم و بيانات ارزشمند امام راحل(ره) يكي از ويژگي هاي بسيجيان را اخلاص عنوان كرد و گفت: بسيج، شجره طيبه اي است كه طراوت وصل و بوي عشق به حضرت دوست مي دهد.

زارع شجاعت و شهامت را به عنوان يكي ديگر از ويژگي بسيجيان يادآور شد و گفت: سلحشوري بسيجيان در دوران هشت سال دفاع مقدس، همگان را به تحسين و حيرت واداشت و برگ زريني را در دفتر افتخارات انقلاب شكوهمند اسلامي افزود.

وي پيروزي و نصرت را از ويژگي بسيجي بودن ارزيابي كرد و گفت: بسيجي چون دل در گرو رضاي حضرت دوست دارد براي هميشه پيروز است و نصرت الهي با او خواهد بود.  

فرماندار تفت استقامت و پايداري بسيجيان را ستود و ادامه داد: تابعيت محض از ولايت به عنوان رمز وحدت و همبستگي در كشور از بارزترين ويژگي هاي بسيجيان سرافراز است. وي ادامه داد: بسيجي نه از امام و مقتداي خويش عقب مي ماند و نه از او پيشه مي گيرد بلكه با تبعيت كامل، بهترين ياور ايشان و نمونه بارز ولايتمداري است.

زارع با اشاره به بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) در خصوص بسيج گفت: ايشان مي فرمايند: در دوران جنگ تحميلي، بسيج درخشيد و عالي ترين مضامين انساني در بسيج معني شد و تجسم يافت.

وي ابراز اميدواري كرد بسيج شهرستان تفت با بهره گيري از همه ظرفيت ها و توانمندي ها در شهرستان، در گراميداشت شايسته هفته بسيج موفق باشد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان تفت با گراميداشت سالروز آزادسازي سوسنگرد و ياد و خاطره امام راحل(ره) و شهداي والامقام به ارائه گزارشي از اقدامات بسيج در شهرستان تفت پرداخت و گفت: بالغ بر 78 پايگاه بسيج مقاومت و 14 قشر بسيج در سطح شهرستان تفت فعال هستند و بيش از 18 هزار نفر به عنوان جمعيت رسمي بسيج در شهرستان تفت مشغول به خدمت رساني به اسلام و انقلاب هستند.

"سرهنگ اصغر سلماني" با اشاره به مجموعه هاي سالن ورزشي كه توسط بسيج تفت در حال ساخت و ايجاد است گفت: مجموعا شش سالن ورزشي در شهرستان توسط مجموعه بسيج در دست ساخت است كه تاكنون 75 درصد پيشرفت داشته است.

وي همچنين از كلنگ زني يك زورخانه جديد در شهرستان تفت در هفته بسيج خبر داد.  

سلماني با بيان اين كه همه پايگاههاي شهرستان برخوردار از بستر شبا و اينترنت هستند ادامه داد: از طريق همين بستر است كه پايگاهها از اقصي نقاط شهرستان مي توانند گزارشات لازم را ارائه نمايند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان تفت با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) گفت: بسيج تلاش نموده است تا با تبيين و حمايت از گفتمان اقتصاد مقاومتي، پشتوانه اي براي دولت باشد.

سلماني ادامه داد: در همين رابطه، بالغ بر يك ميليارد و 800 ميليون تومان در حوزه اقتصاد مقاومتي از طرف بسيج در شهرستان تفت تسهيلات پرداخت شده كه اميدواريم به زودي نتايج آن ديده شود.

وي گفتمان استكبار ستيزي را از ديگر برنامه هاي بسيج عنوان كرد و گفت: ما قائل به اين هستيم كه آمريكا دشمن اصلي ماست و اين موضوع بايد به نسل جوان نيز منتقل شود و بدانند كه فاجعه هاي جهاني همگي ريشه در سياستهاي آمريكا دارد.

وي با تشكر ويژه از فرماندار تفت، از همه بخشداران، ادارات و نهادهاي شهرستان در كمك به تحقق اهداف متعالي بسيج قدرداني كرد.

سلماني با اشاره به برنامه هاي شاخص ناحيه مقاومت بسيج تفت در هفته بسيج گفت: ديدار بسيجيان با ائمه جمعه و جماعات، برگزاري همايش پياده روي خانوادگي از گلزار شهدا به سمت حسينيه امام(ره)، برپايي ايستگاه سلامت در نماز جمعه هاي شهرستان، برگزاري برنامه ميقات الصالحين، برگزاري همايش نخبگان بسيجي قشر، جشنواره مدرسه عشق، تجليل از فرماندهان جديد و قديم پايگاهها و برگزاري شوراي اداري در مناطق روستايي از شاخص ترین برنامه های هفته بسیج امسال در شهرستان تفت است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا