به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ به منظور بررسي مسائل و مشكلات مركز تحقيقات ملي شتر بافق و ارتقای صنعت شترداری در کل کشور جلسه اي با حضور رئيس مركز تحقيقات علوم دامي كشور ، معاون مركز تحقيقات علوم دامي كشور ، رئيس مركز استان ، فرماندار بافق و جمعي از مديران شهرستان برگزار شد.

فرماندار بافق با اشاره به ظرفيت هاي قابل توسعه در بافق و اشاره به موضوع سند چشم انداز و نقش كشاورزي و دامپروري در سند توسعه گفت : يكي از محورهاي مهم در سند توسعه شهرستان ظرفيت ها بالاي پرورش شتر در بافق است كه شهرستان در جهت حمايت از مركز آمادگي خود را اعلام و خواستار توجه ويژه كشور به اين مهم شد.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به ظرفيت هاي پرورشي شتر از قبيل گوشت ، شير و حتي مسابقات ورزشي و ظرفيت گردشگري ويژه با موضوع اكوتوريسم و صنعت گردشگري آمادگي شهرستان را نيز در جهت حمايت از اين مركز بيان داشت.

رئيس مركز تحقيقات علوم دامي كشور با اشاره به گستره پرورش شتر درنواحی بیابانی و نیمه بیابانی کشور اظهار کرد: پرورش شتر تقریبا در تمام نواحی بیابانی و نیمه بیابانی کشور از بلوچستان تا جنوب خراسان به تدریج مرکز کشور تا حتی تهران گسترش دارد و در تمام این مناطق بحث پرورش شتر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر توجه به ساماندهی چراگاههای این حیوان افزود: اگر مناطق مركزي كشور از پرورش این دام خالی شود به تبع آن مناطق مسكوني نيز خالي از سکنه شود ، مسایل امنیتی کشور را هم تحت شعاع قرار می دهد. به این خاطر باید سیاست های کلانی در سطح کشور پیاده شود .

مرتضي رضايي همچنین از تدوین طرح کلان صنعت شترداری در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح با هدف توسعه در سطح کشور و مراکز پرورش شتر انجام می شود.

رضایی با اشاره به موقعیت شهرستان بافق از نظر پرورش شتر بیان داشت : جایگاه شهرستان بافق از نظر موقعیت پرورش شتر در قلب کشور قرار دارد.

در ادامه پس از گزارش رئيس مركز تحقيقات دامي استان مقرر شد مركز تحقيقات ملي شتر بافق به ايستگاه درجه يك ارتقاء يافته و درخصوص تكميل چارت و جذب نيروي انساني و تجهيزات آزمايشگاهي قول همكاري و مساعدت صورت گيرد.

گفتني است با كمك و مساعدت استان و شهرستان در جهت تقويت اين مركز صورت گرفته تا از خدمات و توانمندي هاي اين مركز سايرنقاط كشور نيز بهره مند شومند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا