یزدفردا:معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت:تحول بنیادین در نظام اداری، راه برون رفت از مشکلات توسعه ای و اقتصادی است

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:نجمین نشست تحول در نظام اداری باحضور مدیرعامل شرکت گاز استان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد و مسئولان تحول اداری دستگاه های اجرایی در محل شرکت گاز برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این جلسه با بیان اینکه سازمان مدیریت با برگزاری این نشست ها، به دنبال نزدیکی تفکر و تحول در ذهن افراد است، تصریح کرد که اجرای برنامه های تحول در دستگاه های اجرایی، رسیدن دولت به بخشی: چابک، متعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و متکی بر اعتماد عمومی را تسهیل می کند.

سیدمجتبی حسینی پور افزود: باتوجه به گذشت سی و پنج سال از انقلاب اسلامی و تجربه ای که در نظام اداری بدست آمده، می توان اذعان کرد که تکیه صرف بر منابع و سرمایه های فیزیکی، راه گشای مشکلات جامعه نیست بلکه راه برون رفت بسیاری از مشکلات در زمینه های اداری، توسعه ای و اقتصادی، تحول بنیادین نظام اداری به عنوان پیشران حرکت های توسعه ای و افزایش بهره وری است.

این مقام مسئول با عنوان اینکه امروز مهم ترین موضوع، حرکت به سمت بهره وری در نظام اداری است، خاطرنشان ساخت: باید به فکر توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از سرمایه انسانی ارزشمند خود باشیم تا بتوانیم در چارچوب اصل سوم قانون اساسی به اهداف نظام اداری برسیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در ابتدای این نشست، سازمان را به یک موجود زنده با 4 بُعد جسم، ذهن، دل و روان، تشبیه کرد و گفت: جسم موجب ایجاد و بقاء، ذهن موجب رشد و تحول و یادگیری، دل موجب عشق ورزیدن به کار و روان عامل تاثیرپذیر از این سه بعد است.

منوچهر فلاح از انضباط به عنوان ویژگی جسم، پنداره به عنوان ویژگی ذهن، اشتیاق به عنوان ویژگی دل و وجدان به عنوان ویژگی روان نام برد.

این مسئول، مهمترین مشکلات امروز سازمان ها را: پایین بودن سطح بهره وری، سکوت سازمانی، کمبود میزان تعلق سازمانی، ناهمخوانی سیستم های جبران خدمت با نوع عملکرد کارکنان، لَخت بودن و عدم چابکی سازمان و وفاداری اندک نیروها عنوان و نقش مدیریت را در بهبود این مشکلات موثر توصیف کرد.

 

در بخش دیگری از این نشست، احمدی رئیس خدمات اداری شرکت گاز استان یزد، به ارائه گزارشی از روند پیاده سازی سیستم مدیریت عملکرد، وضعیت پروژه سبک رهبری و طرح تکریم ارباب رجوع پرداخت.

در ادامه ابزارهای توسعه مدیریت با محوریت نظام پیشنهادها مطرح و در پایان حاضرین به بحث، تبادل نظر و انتقال تجربیات خود در این زمینه پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا