یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی به جرم فریب شهروندی در بهارستان و خالی کردن حساب بانکی او خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا؛ سرهنگ "اصغر باقریان" در تشریح این خبر گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان بهارستان و اعلام سرقت بیش از 15 میلیون ریال از حساب بانکی اش درخواست دادخواهی کرد.

"باقریان" ادامه داد: با بررسی و تایید صحت اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس وارد عمل شده و با اقدامات فنی توانستند نحوه برداشت غیر مجاز از حساب شاکی را تشخیص و در نهایت از طریق رد پای سارق در فضای مجازی هویت وی را شناسایی کنند.

 

این مقام انتظامی گفت: متهم به پلیس احضار و مورد بازجویی قرار گرفت که در جریان این بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف کرده و گفت کنار دستگاه خود پرداز برای براشت وجه ایستاده بودم که زنی برای انتقال وجه از من کمک خواست و من در مرحله اول به قصد کمک کارت وی را گرفتم اما زمانی که با پیام خطای دستگاه مواجه شدم، در مرحله دوم وسوسه شده و به شاکی گفتم کارت عابر شما را دستگاه خود پرداز ضبط کرده است.

 

به گفته رئیس پلیس فتا غرب استان تهران متهم در ادامه اظهارات خود مدعی شد بعد از اینکه شاکی مکان را ترک کرده است، برای کارت عابر بانک وی رمز دوم تعریف کرده و از طریق فضای مجازی اقدام به خرید اینترنتی از حساب شاکی کرده است.

 

"باقریان"در پایان گفت: با توجه به اعترافات متهم، پرونده پس از تکمیل به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

 

وی همچنین از شهروندان خواست کات عابر بانک خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا