یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه بصورت اینترنتی اقدام به سرقت از حساب یكی از شهروندان كرده و با مبالغ سرقتی شهریه داشگاه خود را پرداخت كرده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه مبلغی بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت شده است بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسی ها و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی و جمع آوری سرنخ هایی در این زمینه سرانجام  متهم  كه از دوستان شاكی است شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عنوان كرد با توجه به اعتماد شاكی و دراختیار گذاشتن اطلاعات حساب بانكی اش  به وی در فرصتی دیگر موقع انتخاب واحد دانشگاه بصورت اینترنتی شهریه دانشگاهم را پرداخت كردم.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه كرد:

-كارت بانكی خود را در اختیاردیگران قرارندهید. و در صورت قرار دادن كارت خود در اختیار اقوام و آشنایان ویا هر شخص دیگر ، سریعا رمز اول و دوم آنرا تغییر دهید.

-سامانه پیامكی تراكنش های بانكی را فعال نمایید تا در صورت برداشت های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانكی خود اقدام نمایید.

-از یك رمز برای حساب های مختلف بانكی استفاده نكنید.

-موجودی حساب خود را با نگه داشتن رسید های بانكی (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسی كنید و هرگونه مغایرت را به بانك اطلاع دهید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا