یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان مازندران  به تشریح باجگیری اینترنتی از کاربران با وب کم  پرداخت وگفت: این نوع باج گیری در فضای مجازی زمانی اتفاق می افتد که کاربر به درخواست های نامتعارف و غیراخلاقی در یک رابطه دوستی اینترنتی پاسخ مثبت می دهد و ناخواسته مورد باج گیری قرار می گیرد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "حسن محمدنژاد" رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح جزئیات این شیوه از گروکشی و باج گیری، گفت: باج گیری از طریق وب کم به این شیوه است که با فریب و شیوه های اغواگرایانه از فرد خواسته می شود که رفتار خارج از عرف و رفتاری که مربوط به حریم خصوصی شخص می شود را در مقابل وب کم انجام دهد و بعد از آن به او گفته می شود که این تصاویر ضبط شده است و شخص را تهدید می کنند، در صورتی که درخواست آن ها برای پرداخت پول را عملی نکنند، تصاویر او در سراسر دنیا پخش خواهد شد.

وی افزود : در اغلب اوقات مبلغ درخواستی از سوی این افراد رقم چشمگیر و قابل توجهی می باشد.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد : در این قبیل کلاهبرداری ها هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر شما پول را به آن ها پرداخت نمایید، بعد از مدتی مجددا درخواست خود را تکرار نکنند و یا اینکه بعد از دریافت پول، باز هم تصاویر را در اینترنت منتشر کنند.

سرهنگ محمد نژاد اظهار داشت: این قبیل اتفاقات، عواقب بسیار تلخ و متفاوتی می تواند داشته باشد. در بعضی موارد منجر به خجالت، تحقیر و گوشه گیری فرد و در موارد شدیدتر منجر به آسیب زدن به خود و حتی خودکشی قربانیان می شود.

وی با اشاره به اینکه مردان و زنان در هر سنی و در هر مکانی می توانند، هدف باجگیری از طریق وب کم قرار گیرند و به قربانبان این نوع باج گیری تبدیل شوند،به کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی هشدار داد:فریب مجرمین را نخورید و اعمال غیر متعارف و رفتارهای مربوط به حریم خصوصی را در برابر وب کم انجام ندهید، زیرا نمی دانید چه کسی این تصاویر را می بیند.

وی تاکید کرد : همیشه به یاد داشته باشید هر آن چیزی که به صورت آنلاین ارسال می کنید، این قابلیت را دارد که ضبط شود و به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گیرد.

محمد نژاد به کاربران اینترنت توصیه کرد: در شبکه های اجتماعی تنظیمات مربوط به حریم خصوصی حساب کاربری خود را به گونه ای تنظیم کنید که تنها دوستانتان و افرادی که با شما در ارتباط هستند، بتوانند صفحه کاربری شما را مشاهده کنند.وکاربران مزاحم و جعلی که می خواهند با شما ارتباط داشته باشند را به سرعت مسدود کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا