یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با هك و نفوذ به سیستم رایانه ای یكی از شهروندان كلیه اطلاعات مهم او را سرقت کرده بود توسط پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ " سید مرتضی مرتضوی " رییس پلیس فتا اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت :در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه سیستم رایانه ای او هك شده و دیگر نمی تواند با پسورد خود وارد ایمیل و دیگراكانت هایش شود، موضوع در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط كارشناسان این پلیس مشخص شد  هكر با ارسال بدافزاری بر روی سیستم فرد شاکی توانسته كلیه اطلاعات مهم وی را بدست آورد.

این مقام انتظامی بیان داشت:پس از انجام یکسری اقدامات  متهم شناسایی و دستگیر شد که انگیزه خود را انتقام جویی و رقابت های شغلی عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در آخر به عموم مردم توصیه کرد:بد افزار كیلاگر كه هكرها ضمیمه فایل های دیگر مانند عكس،فیلم ،نرم افزار و دیگر فایل ها می كنند به خودی خود بر روی سیستم نصب شده و هر گونه اطلاعاتی كه توسط صفحه كلید تایپ می كنید برای فرد هكر ارسال می گردد ، به ایمیل هایی كه حاوی تبلیغات هستند به هیچ عنوان اعتماد نكنید ، در صورت نیاز به نرم افزار و یا فایل دیگری از سایت های معتبر دانلود كنید،صفحاتی كه در حین خرید اینترنتی ناخواسته مقابل شما باز می شود ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند،در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الكترونیك فروشگاه توجه كنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا