یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا همدان از شناسایی و دستگیری فردی که به صورت غیرمجاز از حساب کارگر شهرداری برداشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ "امینی" با اعلام این خبر افزود: با مراجعه و ارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر سرقت از حساب بانکی وی ،موضوع در دستور کار  کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد برداشت ها در سه مرحله و به صورت خرید شارژ تلفن همراه و خرید از فروشگاه های اینترنتی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی محرز شد شاکی سواد کارکردن با دستگاه های عابر بانک را نداشته و برای انجام امور بانکی خود از افرادی که جلوی دستگاه خودپرداز بوده اند کمک می گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی،فردی با هویت معلوم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد، وقتی برای پرداخت قبوض منزلم به خود پرداز مراجعه نمودم، شاکی که از همسایه های ما بود به دلیل اعتمادی که به من داشت از من خواست حقوق ماهانه او را برایش دریافت کنم که از این غفلت او استفاده و اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت بردم و از این طریق خریدها را انجام دادم.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:

-     از افراد قابل اعتماد برای انجام امور بانکی کمک بگیرید.

-     رمزهای عبور قوی و غیر قابل حدس زدن برای حساب های بانکی خود انتخاب کنید.

- رمزهای عبور خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا