یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :ماموران پلیس فتا اصفهان موفق شدند فردی را كه با انتشار شماره تماس تعدادی از دختران در شبكه های اجتماعی موجبات آبروریزی و هتك حیثیت آنها را فراهم کرده بود شناسایی و دستگیر کنند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "سید مرتضی مرتضوی" رییس پلیس فتا اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت :در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی با انتشار شماره تماس وی در فضای مجازی به همراه درج مطالب غیراخلاقی موجبات آبروریزی وی را فراهم آورده است موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام  یکسری تحقیقات تخصصی در فضای مجازی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت:متهم  هنگامیکه با  مدارك و مستندات پلیس  روبرو شد  لب به اعتراف  گشود و به  چندین فقره هتك حیثیت دیگر  نیز اعتراف كرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان  افزود:در بازجویی های بعمل آمده از متهم وی عنوان داشت شماره تماس دختران  را به بهانه ایاز طریق دوستان آنها بدست آورده و درخواست ازدواج به آنها می دادم و هنگامی كه با جواب منفی مواجه می شدم شماره آنها را در شبكه های اجتماعی منتشر می کردم .

سرهنگ مرتضوی در پایان به تمامی افرادی كه به هر نحو اقدام به هتك حیثیت در محیط مجازی میكنند هشدار داد و گفت : بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر كس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتك حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محكوم می شود.

همچنین وی به شهروندان توصیه کرد:  از ارائه اطلاعات شخصی مانند عكس،فیلم و آدرس محل سكونت و كار به افراد ناشناس خودداری کرده  و از اعتماد بی جا به كاربران در فضای مجازی پرهیز کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا