یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا گلستان به بانوان هشدار داد : در استفاده از فضای مجازی هوشیار باشند .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت: از ویژگی‌های جامعه ایرانی، ارزشی و دینی بودن آن است، این موضوع برخواسته از ریشه و اساس تاریخی با فرهنگ بسیار غنی بوده و ارزش انسان به عنوان موجودی محوری در جهان امروزی بی بدیل است و همین انسان فضاهای مجازی را ایجاد کرده و آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: زن در جامعه ایرانی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و پاکدامنی و نجابت زن در جامعه ایرانی خواسته تمام افراد است.

سرهنگ رجبلی تاكید كرد: شبکه‌های اجتماعی مجازی با راهبرد مشخص و با هدف یکسان سازی فرهنگی و ایجاد بحران هویت در جوانان در حال شکل‌دهی اجتماعاتی مجازی است که آثار و تبعات و آسیب‌های جدی آن در دنیای واقعی، نمود عینی می‌یابد.

وی اضافه كرد: طبق نظر آنان، زن به عنوان یکی از اهداف در جنگ نرم می‌بایست به عنوان کالا در خدمت آنان قرار گیرد، لذا بمباران اطلاعاتی آن هم بصورت خزنده و خطرناک سعی در سوء استفاده از این قشر را دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان كرد: کاربران ایرانی نیز بدون اطلاع از نحوه تنظیمات حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات، با ارزش‌ترین اطلاعات و خصوصی‌ترین تصاویر را بدون رعایت کمترین اصول عرفی و اخلاقی در این شبکه‌ها منتشر کرده و لذا بیش از سایر کاربران در جهان آسیب‌پذیر بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اینترنتی قرار می‌گیرند.

سرهنگ رجبلی گفت: در صورتی که این تصاویر در اختیار مجرمین قرار گیرد بدون شک برای یک دختر و زن ایرانی می‌تواند تبعات سنگین روحی و اخلاقی و حیثیتی را به دنبال داشته باشد و لذا به شبکه‌های اجتماعی که ادعای محرمانگی اطلاعات را می‌کنند اعتماد نکنید زیرا این شبکه‌های ابزاری در جهت تغییر ساختار‌های فکری و فرهنگی جامعه هستند.

وی در ادامه افزود : پرونده‌های زیادی با موضوعیت هتك حیثیت كه بیشتر مربوط به قشر خانم‌ها بوده به پلیس فتا ارجاع و درحال رسیدگی می باشد.

سرهنگ رجبلی متذكر شد: لذا به شهروندان توصیه می شود، در خصوص فعالیت‌های خود در فضای مجازی بخصوص شبكه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و به راحتی اطلاعات شخصی خود را بصورت اشتراك در اختیار مجرمین قرار ندهند.

وی در پایان ابراز كرد: پلیس به صورت قاطعانه با مجرمین این فضا برخورد قانونی خواهد كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا