یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رییس پلیس فتا آذرباییجان غربی ، اسکیمرها را به عنوان سارقان نامرئی اطلاعات عابر بانک ها برشمرد و اظهار داشت :  اسکیمرها، دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ظریف و باریکی هستند که اطلاعات کارت عابر بانک ها را روی نوار مغناطیسی خوانده و ذخیره می‌کنند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "كوره بلاغی" در این رابطه گفت : اسکیمرها، دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ظریف و باریکی هستند که اطلاعات کارت عابر بانک ها را روی نوار مغناطیسی خوانده و ذخیره می‌کنند.دستگاه کوچکی که تشخیص آن به سادگی امکان‌پذیر نبوده و از کارت‌های بانکی افرادی که از دستگاه خودپردازاستفاده می‌کنند، اسکن ‌کرده و اطلاعات حساب افراد را نیز در خود ذخیره می کند.

  این مقام مسئول عنوان داشت : همه افرادی که از کارت‌های عابر بانک استفاده می‌کنند،باید به دقت عدم وجود ابزار اسکیمینگی نظیر دوربین یا صفحه کلید دروغین یا هر چیز مشکوکی را بررسی کنند و در صورتی برخورد با موارد مشکوک،حتماً موضوع را با بانک مطرح کنند تا از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود.

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خاتمه به شهروندان توصیه نمود :

 - در حفظ و نگهداری کارت های اعتباری خود دقت لازم را به عمل آورید،از نگهداری رمز عبور در کنار کارت اجتناب کنید.

 - به هیچ وجه کارت و رمز عبور خود را جهت دریافت پول را در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهید .

 - در هنگام برداشت وجه مواظب باشید کسی رمز شما را نبیند، هر چند وقت یکبار نسبت به تغییر کلمه عبور کارت های عابر بانک اقدام کنید.

 - برگ رسیدی که از دستگاه خودپرداز دریافت می کنید ؛ در محل رها نکنید و در صورت عدم نیاز آن را معدوم کنند.

 -موجودی حساب های بانکی مخصوصا حساب های عابر بانک را در فاصله های زمانی مناسب چک کنید.

 - در فروشگاه های که امکان خرید با استفاده از کارت خود پرداز وجود دارد از دادن رمز کارت به فروشنده اجتناب کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا