یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان خوزستان ، فضای مجازی را همچون میدان مین در صحنه جنگ عنوان كرد و گفت: شبكه های اجتماعی همچون میدان مینی خطرناك کاربران نا آگاه و نا آشنای اینترنتی را به دام می اندازد .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "سعید شعبان" افزود : امروزه دشمن با در اختیار داشتن ابزار قوی جاسوسی مانند شبكه های اجتماعی تلفن همراه، ابتدا افراد را آنالیز سپس با دسته بندی مطالب و برآورد اطلاعاتی و با انجام عملیات روانی از قالب پیام های مبادله شده توسط کاربران در فضای مجازی برنامه های هدفمند و خطرناکی را جهت ضربه زدن طراحی می کنند. 


وی در ادامه گفت: هدف دشمنان در جنگ نرم هدایت افکار و ذهن جامعه به منظور تضعیف بنیان خانواده است .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در خاتمه به مواردی که نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود

اشاره کرد:

 موقعیت مکانی

بسیاری از مردم نمی‌دانند که وقتی یک مطلب را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذراند یا برای فردی ارسال می‌کنند، موقعیت مکانی آن‌ها مشخص می‌شود، ارائه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی می‌تواند خطرناک باشد برای مثال افراد سارق متوجه می‌شوند که شما در منزل حضور دارید یا خیر؟ بسته به تنظیمات حریم خصوصی که شما برای شبکه‌های اجتماعی که عضو آن هستید انجام داده‌اید،اگر ارسال یک پیام در زمانی که شما در تعطیلات به سر می‌برید موقعیت مکانی شما را مشخص کند، چراغ سبزی خواهد بود برای ورود سارقان به منزل شما.

 

 آدرس منزل

شما هیچ‌وقت متوجه نمی‌شوید که چه کسانی اطلاعات مربوط به شما را می‌خوانند و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. بنابراین آدرس خود را در شبکه‌های اجتماعی ارسال نکنید زیرا با این کار، زمینه را برای ارتکاب جرائم بسیار زیادی را با دستان خودمان برای مجرمان آماده کرده‌ایم.

تصاویر با برچسب مشخص‌کننده مکانی

برخی از تصاویر دارای برچسب‌هایی هستند که نشان دهنده مکان جغرافیایی آن هستند. این اطلاعات ممکن است توسط دوربین گوشی شما ثبت شود و خود شما هم از آن اطلاع نداشته باشید، پس سعی کنید عکس‌هایی را ارسال کنید که بدون برچسب جغرافیایی (Geotags) باشد.

 برنامه تعطیلات

"دوستان من در 25 شهریور‌ ماه با خانواده به مسافرت خواهم رفت" این نمونه‌ای از جمله‌هایی است که شما نباید در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و افراد ناشناس را از برنامه‌های زمانی که منزل خود را ترک می‌کنید مطلع نمایید.

 اطلاعات در مورد کار­ و یا پروژه‌های شغلی محل کار

صحبت کردن در مورد مسائل کاری در شبکه‌های اجتماعی ایده بسیار بدی است، برای مثال صحبت در مورد مناقصه شرکت، پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با آن باعث می‌شود که شرکت‌های رقیب از اطلاعات تجاری و شغلی شما به‌عنوان اهرمی علیه‌تان استفاده نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا