یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئيس پليس فتاي استان يزد بيشترين جرايم فضاي مجازي را، برداشت هاي غيرمجاز و سرقت هاي اينترنتي دانست.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "حسين رضايي" در اين خصوص گفت: برداشتهاي غير مجاز و سرقتهاي اينترنتي بيشترين آمار وقوع در حوزه جرايم فضاي مجازي  را تشکيل داده است و بالاترين بي احتياطي در سرقتهاي اينترنتي لو رفتن و يا در اختيار قرار دادن رمز دوم کارت ميباشد.

وي با اشاره به اينکه رمزهاي بانکي را بايد به صورت روزمره تغيير داد افزود: رمزهاي بانکي را در اختيار کسي قرار ندهيد و متصل به پيامک کنيد.

اين مقام انتظامي يادآور شد: يکي از مواردي که متاسفانه افراد سودجو جهت انجام فعاليت هاي مجرمانه خود از آن سود مي برند دستگاه هاي خودپرداز مي باشد که در اين روش اين افراد  با استفاده از چرب زباني و حرف هاي تحريک آميز و شيوه هاي مختلف رواني، شرکت ها، سازمان ها و افراد را فريب داده و به بهانه واريز پول به کارت يا حساب هاي بانکي، قربانيان را پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با شيوه هاي مختلف اهداف خود را عملي مي نمايند.

رضايي تصريح کرد: داشتن چندين کارت بانکي در جيب هر ايراني نشانه ي استقبال خوب کاربران از بانکداري الکترونيک مي باشد؛ اين کارت ها داراي مزاياي بسياري از جمله دسترسي به خدمات بانکي در زمان هاي مختلف، کاهش هدر رفت زمان و هزينه، کاهش نيروي انساني جهت انجام امور بانکي و غيره را براي کاربران اين حوزه فراهم آورده که در مجموع افزايش ضريب امنيت و اطمينان هموطنان را در پي دارد.

رئيس پليس فتاي استان يزد در پايان برخي از شيوه هاي کلاهبرداري از طريق دستگاه ATM را، تغيير زبان دستگاه از فارسي به انگليسي، نصب قطعات سخت افزاري اسکيمر جهت کپي برداري از کارت هاي بانکي کاربران، نصب قطعات سخت افزاري کي لاگر و يا نصب دوربين جهت به سرقت بردن رمز هاي عبور کاربران و تغيير رمز دوم قربانيان با روش هاي مختلف و برداشت غير مجاز از حساب هاي آنان دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا