یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : فرمانده انتظامي "خاتم" استان يزد، رويکرد اجتماعي پليس را عامل مهمي در افزايش احساس امنيت جامعه دانست.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "عليرضا صالحي" فرمانده انتظامي شهرستان خاتم در مراسم توديع و معارفه رئيس عقيدتي سياسي اين شهرستان با اشاره به اينکه مأموريت نيروي انتظامي بسيار سخت و دشوار است، گفت: نيروي انتظامي در ارتقاء آرامش و امنيت مردم در جامعه نقش مهمي دارد و اين تامين امنيت پايدار در سطح جامعه در گرو تعامل سازنده با تمام اقشار مردم و استفاده از توان موجود در آنان است.

سرهنگ صالحي با اشاره به اينکه رويکرد اجتماعي پليس عاملي مهم در افزايش احساس امنيت در جامعه است، افزود: مهمترين مؤلفه آرامش در جامعه امنيت است و پليس بهترين حافظ امنيت در جامعه مي‌باشد‌.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: امروز پليس به عنوان خادم مردم، به دنبال افزايش امنيت و ارائه خدمات بيشتر به مردم است.

وي در ادامه با اشاره به اهداف و وظايف سازمان عقيدتي سياسي اعلام کرد: مجموعه انتظامي خاتم كما في سابق در ايجاد تعامل با عقيدتي سياسي در جهت ارتقاء سطح ديني و اعتقادي كاركنان تلاش و همكاري مي نمايد.

"حجت الاسلام زارع " رئيس عقيدتي سياسي استان يزد نيز در اين مراسم گفت: رفتارهاي مذهبي ارزش مثبتي در پرداختن به نکات معني‌دار زندگي دارند؛ رفتارهايي از قبيل توکل به خداوند، زيارت مي‌توانند از طريق ايجاد اميد و تشويق به نگرش‌هاي مثبت، موجب آرامش دروني فرد شوند.

وي افزود: باور به اين که خدايي هست که موقعيت‌ها را کنترل مي‌کند و ناظر بر عبادت کننده‌هاست، تا حد زيادي اضطراب افراد را کاهش مي‌دهد. بطوري که اغلب افراد مومن ارتباط خود را با خداوند مانند ارتباط با يک دوست بسيار صميمي توصيف مي‌کنند و معتقدند که مي‌توان از طريق اتکاء و توسل به خداوند، اثر موقعيت‌هاي غيرقابل کنترل را به طريقي کنترل کرد.

رئيس عقيدتي سياسي استان يزد تصريح کرد: داشتن معنا و هدف در زندگي، احساس تعلق داشتن به منبعي والا، اميدواري به کمک و ياري خداوند در شرايط مشکل‌زاي زندگي و برخورداري از حمايت‌هاي اجتماعي همگي از جمله منابعي هستند که افراد مذهبي با برخورداري از آنها مي‌توانند در مواجهه با حوادث فشارزاي زندگي، آسيب کمتري را متحمل شوند.

گفتني است، در اين مراسم که با حضور امام جمعه موقت خاتم، نماينده ولايت فقيه در ناحيه بسيج خاتم, علماء، روحانيان، خانواده معظم شهداء، فرماندهان و مسئولان انتظامي شهرستان در سازمان تبليغات اسلامي شهرستان خاتم برگزار شد، فرمانده انتظامي شهرستان خاتم ضمن تقدير از زحمات حجت الاسلام "محمد سعيد جمالي"، حجت الاسلام "حسين زاده" را به سمت رئيس جديد عقيدتي سياسي شهرستان خاتم منصوب کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا