یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه مبلغ 45 میلیون ریال از حساب یكی از شهروندان بصورت اینترنتی سرقت كرده و با مبالغ سرقتی اقدام به خریدكارت شارژ كرده بود توسط كارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ " مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فتا اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت:  در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی مبلغ 45 میلیون ریال برداشت كرده اند موضوع در دستور كار كاراگاهان این پلیس قرار گرفت .

وی افزود: كارآگاهان این پلیس در بررسی های تخصصی و جستجو در فضای مجازی سرانجام منشاء برداشت های صورت گرفته مشخص و ماموران در عملیات ویژه  متهم را كه از آشنایان شاكی بود دستگیر كردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم در مواجه با مدارك و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عنوان داشت مالباخته كه كارتش عابر بانكش را به من داده بود تا برایش پول بگیرم در یك لحظه وسوسه شده و رمز دوم ان را فعال كرده و با آن از طریق اینترنت اقدام به برداشت از حسابش كرده و با پول های سرقتی اقدام به خرید كارت شارژ كردم.

رئیس پلیس فتای استان به منظور پیشگیری از وقوع این گونه حوادث به شهروندان توصیه كرد:

 1- رمز كارت خود را به صورت دوره ای تغییر دهید و سعی كنید از شماره هایی كه قابل حدس زدن هستند ، نظیر سال تولد ، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نكنید.

2-اگر مجبورید كارت عابر بانك خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام كار رمز خود را عوض نمایید.

3-به هنگام عملیات بانكی با دستگاهای خود پرداز(ATM) مراقب باشید.افرادی به بهانه های مختلف دنبال شماره حساب،شماره كارت و رمز های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده كنند.

4-موجودی حساب خود را با نگه داشتن رسید های بانكی (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسی كنید و هرگونه مغایرت را به بانك اطلاع دهید.

5- از یك رمز برای حساب های مختلف بانكی استفاده نكنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا