یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا غرب استان تهران درباره خطر ذخیره سازی دائمی اطلاعات بانکی در نرم افزار تلفنبانک هشدار داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سسرهنگ "اصغر باقریان" در این رابطه گفت: با ورود نرم افزارهای تلنفبانک و گسترش استفاده از این نرم افزارها در دهه اخیر، انجام امور مالی شهروندان به مراتب راحتر، ارزان تر و سریعتر شده است به گونه ای که این امکان در کنار راه های دیگر انجام غیر حضور کارهای بانکی علاوه بر کاهش ترافیک در شهر های پر جمعیت در کاهش مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست تاثیر قابل توجهی داشته است.

"باقریان" ادامه داد: اما ذخیره سازی اطلاعات بانکی در این نرم افزار ها  می تواند در صورت به سرقت رفتن تلفن همراه، باعث سرقت و خالی شدن حساب بانکی شهروندان شود.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: با گرفتن تلفن همراه افراد در اختیار دیگران، فردی که گوشی را در اختیار دارد در صورت ذخیره شدن اطلاعات بانکی در نرم افزار، می تواند به راحتی وارد آن شده و صاحب گوشی را با مخاطرات مالی روبه رو کند، از این رو بهتر است کاربران از ذخیره سازی اطلاعات خود در این نرم افزار ها جلوگیری کنند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: لذا کاربران باید تنظیمات نرم افزار های بانکی را به گونه ای تنظیم کنند تا برای انجام هر تراکنش مالی جدید وارد کردن رمز های امنیتی الزامی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا