یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری سارق اینترنتی 70 میلیون ریالی در شهركرد خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "قاسم جعفریان" رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت :  در پی وصول یك فقره پرونده  با موضوع برداشت  اینترنتی  در فضای مجازی   و ادعای شاكی مبنی بر اینکه برگه ای که حاوی کلیه اطلاعات بانکی ام بود را مفقودنمودم واخیرا متوجه شدم فردی از طریق اینترنت اقدام به خرید از كارت من نموده موضوع  به طور وی‍ژه در دستور كار كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

  وی افزود، با بررسی فنی و تخصصی كارآگاهان این پلیس  متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر وجهت تكمیل پرونده  به این پلیس احضار گردید.

سرهنگ "جعفریان" ادامه داد ،در خصوص موضوع از متهم  تحقیق به عمل آمد كه ابتدا به كلی منكر قضیه شد ولی پس از مواجه با مستندات موجود در پرونده  به بزه انتسابی اعتراف كرد  و گفت  من دانشجوی یكی از دانشگاه های استان هستم و  برگه ای حاوی اطلاعات كارت بانکی در دانشگاه  پیدا كردم  و برای گمراه كردن  پلیس در مسیر شناسایی، با استفاده از كافی نت دانشگاه مبلغ 7 میلون ریال از حساب  كارت را  برداشت  و پس از آن مبالغ را به  حساب های خود و دوستانم واریز كردم.

 

رئیس پلیس فتا استان در پایان با بیان  اینكه متهم  پس از تكمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد گفت:سرقت از حساب های بانكی از طریق اینترنت و با استفاده از رمز دوم حساب  درصد بالایی از جرائم سایبری را تشكیل می دهد و یكی مهمترین عواملی كه باعث سوء استفاده كلاهبرداران  می شود واگذاری كارت های اعتباری به دیگران و یا افشای رمز و اطلاعات حساب بانكی می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا