یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :خانمی که از طریق یکی از شبکه های اجتماعی تصاویر خصوصی یکی از دوستانش را منتشر می كرد، در بررسی تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا مرکزی در این باره گفت:در پی وصول شکوائیه ای مبنی بر هتک حیثیت موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  استان مرکزی قرار گرفت.

نوروزی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت:از فردی ناشناس که در یکی از شبکه های اجتماعی تصاویر شخصی بنده را قرار داده و اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب   كرده شکایت و از شما تقاضای رسیدگی دارم.

وی افزود: در این راستا با انجام بررسی های فنی و تحقیقات گسترده ،کارشناسان پلیس فتا سرنخ ها و مداركی از احتمال دست داشتن خانمی را در انتشار تصاویر خصوصی فرد شاكی به دست آوردند.

رئیس پلیس فتا استان مركزی اضافه كرد: پس از تهیه مستندات کافی و اخذ مجوز از مقام قضایی متهم که ساکن شهرستان اراک بود دستگیر و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی وی توقیف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان كرد: در تحقیقات مقدماتی فرد دستگیر شده مدعی شد كه در این خصوص هیچ گونه اطلاعی ندارد ولی با مشاهده مدارک و مستندات به جرم خود معترف شد و بیان داشت كه شاکی از دوستان بنده بوده و به دلیل اختلافاتی که با او داشتم به قصد انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر وی در شبكه های ا جتماعی كردم.

سرگرد نوروزی با اشاره به ارجاع پرونده متهم به دستگاه قضایی برای برخورد قانونی از شهروندان خواست که در نگهداری از تصاویر شخصی و خانوادگی خود اهتمام بیشتری داشته باشند و آنها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی خاطرنشان كرد: کاربران و به ویژه بانوان دقت داشته باشند که عکس های شخصی خود را در سایت های عمومی ،تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی دوستان خود قرار ندهند ،چرا که ممکن است افرادی که با ایشان رابطه کاری یا دوستی موجبات آشنایی و اعتماد را فراهم ساخته و در کوچکترین اختلافات به جهت ضربه زدن یا انتقام گیری اقدام به انتشار تصاویر وی نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا