یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : "حضور واحدهای پلیس 110 در صحنه" و "تماس های فوریتی و غیر فوریتی" موضوع صحبت رئیس پلیس پیشگیری استان یزد در برنامه های زنده رادیویی "نسیم صبح " و "در شهر" بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن سلطانی" با حضور در برنامه های رادیویی "نسیم صبح" و "در شهر" در راستای عملكرد فوریتی و غیرفوریتی پلیس 110  توضیحاتی ارائه داد .

رئیس پلیس پیشگیری استان یزد بیان داشت: در حال حاضر با افزایش روزمره تماس های مردمی، وقوع و فراوانی ماموریت های ناجا و عدم تناسب توان در اختیار ناجا با درخواست های مردمی و عوامل دیگر همچون توسعه شهر، پیچیدگی جرائم، حجم سنگین وسایل نقلیه در معابر و موانع كاهش دهنده سرعت، حضور پلیس در صحنه پاسخگوی انتظارات مردم نمی باشد و همین امر منجر به نارضایتی برخی از شهروندان از عدم یا تاخیر حضور ماموران در صحنه های جرم شده است.

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، ارتقاء كیفی خدمت رسانی به شهروندان و حضور به موقع پلیس، تماس های سامانه 110 پلیس به دو بخش تماس های "فوریتی" و "غیرفوریتی" تفکیک شده و یگان فوریت های پلیس 110 بصورت مستقل تشكیل و گشت های 110 از واحدهای كلانتری منفك شدند.

این مقام ارشد انتظامی ماموریت های فوریتی را مأمورریت هایی خواند كه نیاز به حضور به موقع مامورین می باشد و تاخیر در حضور یا عدم حضور خسارت های مالی و جانی و اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد.

سرهنگ سلطانی ماموریت های غیر فوریتی پلیس 110  را به سه بخش "حضور پلیس با زمان متناسب" ، "بررسی های عملیاتی و اطلاعاتی" و "تماس های مشاوره و راهنمایی" تقسیم کرد و افزود: در این تماس ها پلیس ابتدا موضوع را بررسی می کند و بر حسب نیاز، در صحنه حاضر و آن را پیگیری می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا