یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "خانه مهربانی"، عامل حدود 80 درصد از سرقت ها را عدم رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در حفظ و نگهداری اموال توسط شهروندان دانست.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "محمدرضا مزیدی" در این خصوص گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم، ناشی از ناآگاهی، غفلت و سهل انگاری افراد می باشد. به عنوان مثال حدود 80 درصد سرقت ها به خاطر عدم رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در حفظ و نگهداری اموال توسط شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه اگر شهروندان نسبت به ارتقای آگاهی­های خود و توجه به اصول ایمنی حساس باشند دچار مشکل و آسیب نخواهند شد، افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر مرحله دوم سفرهای تابستانی آغاز می شود و تعداد زیادی از همشهریان به مسافرت خواهند رفت که توجه به اصول ایمنی و توصیه­ها و هشدارهای پلیسی باعث پیشگیری از وقوع سرقت می شود.

در این راستا سرهنگ مزیدی از همشهریانی که قصد مسافرت دارند درخواست کرد از نگهداری وجه نقد و اشیای قیمتی و با ارزش در منزل خودداری کنند و آن را به صندوق امانات بانک بسپارند و از بسته بودن همه راههای ورودی به منزل اعم از درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کنند.

وی، از شهروندان خواست محوطه بیرونی منزل خود را با نصب لامپ از روشنایی کافی برخوردار سازید و در صورت سفر، با یکی از همسایگان یا اقوام مورد وثوق خود موضوع مسافرت را در میان گذاشته و از از بخواهید از منزل شما مراقبت و سرکشی کند.

سرهنگ مزیدی همچنین از شهروندان خواست برای جلوگیری از سرقت خودرو نسبت به نصب لوازم و تجهیزات بازدارنده روی خودرو نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان اقدام و برای توقف و استراحت، مکان های خلوت و غیر ایمن را انتخاب کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، خودرو محل مناسبی برای نگهداری اسناد، پول و اشیاء ­قیمتی نیست، به شهروندان گفت: در واگذاری سوئیچ به افراد ناشناس به عناوین مختلف مانند امتحان کردن، تشخیص نقص فنی و غیره خودداری کنید و خودرو را با درب باز، شیشه­ی پایین و قرار داشتن سوئیچ روی آن رها نکنید.

وی در ادامه با بیان اینکه طولانی بودن سفر در تابستان یکی از مشکلات موجود جاده های بین شهری است افزود: استراحت را در برنامه سفر پیش­بینی کنید و در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتماً توقف کرده و استراحت کنید زیرا مهمترین علت سوانح رانندگی در جاده های کویری، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در پایان، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم و استفاده از تلفن همراه را از دیگر علل تصادفات دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا