خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :سرپرست اداره تشخیص جرائم اینترنتی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش مسابقات پیامکی هستیم، گفت: این مسابقات در قالب سؤال و جواب برگزار می‌گردد. روال کار در این گونه مسابقات بدین گونه است که افراد با جواب دادن به سؤالی که اصولاً خیلی آسان طرح می‌شود وارد مرحلۀ قرعه  کشی مسابقه می‌ شوند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرگرد حمید کیانی با اشاره به اینکه گردانندگان این گونه مسابقات فقط به دنبال سود خود هستند، تصریح کرد: گردانندگان این گونه مسابقات با دریافت هزینه پیامک از کاربران گوشی های همراه سودهای کلان می برند.

وی افزود: به عنوان مثال در برخی از این مسابقات شما باید به چندین سوال جواب دهید که هزینه هر پیامک حداقل 1000 ریال است.

سرگرد کیانی ادامه داد: گردانندگان این مسابقات با این ترفند سودهای کلانی می برند و در پایان شاید فقط یک جایزه ناچیز به یکی از شرکت کنندگان بدهند.

وی ادامه داد: اگر هزینۀ جوایزی که به برندگان مسابقات پیامکی اهدا می‌شود از محلی غیر از پول شرکت کنندگان در مسابقه باشد به نظر می‌رسد شرکت در این مسابقات مشکل شرعی نداشته باشد؛ اما طبق اخبار و آماری که در دست می‌باشد، معمولاً هزینه‌های جوایز، از محل هزینۀ پیامک ها تأمین می‌ شود که باعث عدم جواز شرکت در این مسابقات می ‌شود.

سرگرد حمید کیانی با اشاره به اینکه قربانیان این مسابقات بیشتر کودکان و نوجوانان هستند، گفت: به خانواده ها توصیه می کنم که به کودکان خود در این خصوص آموزش های لازم را بدهند. چرا که برخی از گردانندگان این مسابقات با تماس با کاربر با بیان اینکه شما برنده شده اید از کاربران شماره کارت و رمز کارت می خواهند که این امر همان کلاهبرداری پیامکی است.

وی تاکید کرد: خانواده ها حتما کنترل و نظارت لازم را در خصوص فرزندان خود داشته باشند تا در دام کلاهبردان سایبری نیفتند چرا که تبعات روانی این امر برای کودکان و نوجوانان بسیار زیاد است.

سرگرد کیانی در پایان به کاربران پیشنهاد داد: برای دریافت اطلاعات و آموزش بیشتر، هشدارها و توصیه های پلیس فتا می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا