یزدفردا"سرویس اجتماعی "گروه حوادث"خبرهای پلیس "پلیس استان یزد : ماموران پلیس شهرستان "اردکان" استان یزد در بازرسی از یکدستگاه اتوبوس مسافربری "اسکانیا" مسیر "کرمان- تهران" تعداد 150 قطعه پرنده مرغ مینا را کشف کردند.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " سرهنگ "احمد کمالی" اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان اردکان روز گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری یکدستگاه اتوبوس مسافربری "اسکانیا" را که از مسیر کرمان عازم تهران بود متوقف کرده و در بازرسی از این اتوبوس تعداد 150 قطعه پرنده "مرغ مینا" را کشف کردند.
احمد کمالی ارزش برآورد شده این پرندگان را بیش از130 میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: متهم دستگیر شده به هویت "الف.ص"36 ساله، قصد انتقال این پرندگان قاچاق را به پایتخت داشت که توسط ماموران اردکان دستگیر شد.
به گفته ی کمالی، پرندگان کشف شده تحویل اداره محیط زیست شهرستان اردکان شده و متهم به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد.
برگه "دستور ترخیص" جایگزین "برگ سبز" در ترخیص کالا
یزدفردا"سرویس اجتماعی "گروه حوادث"خبرهای پلیس "پلیس استان یزد : پلیس آگاهی استان یزد از جایگزین شدن برگه "دستور ترخیص" به جای "پروانه کاغذی" (برگ سبز) در امر فرایند ترخیص کالا از گمرکات خبر داد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " سرهنگ "علیرضا خالقی" رئیس پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: در ادامه اجرای طرح پروژه با نام "پنجره واحد گمركی" از طریق سامانه جامع گمركی، صدور پروانه كاغذی (برگ سبز) از بیستم تیرماه سالجاری متوقف و در زمان ترخیص كالا برگه ای تحت عنوان "دستور ترخیص" صادر می شود.
این مقام مسئول افزود: مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت یا پیامك امکان پذیر خواهد بود.
سرهنگ خالقی تصریح کرد: این امر در راستای سهولت و روانسازی در امر فرایند ترخیص كالا از گمركات و به منظور جلوگیری از هر گونه جعل و سوء استفاده از اوراق گمركی صورت می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا