خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳
بزرگترین تولیدکنندگان بوکسیت جهان کدامند؟/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی بوکسیت
گروه صنایع معدنی >آلومینیوم - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود استرالیا را با تولید 77 میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده بوکسیت در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از استرالیا، چین با تولید 47 میلیون تنی و برزیل با تولید 34.2 میلیون تنی رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان بوکسیت جهان را به خود اختصاص دادند.

اندونزی با تولید 30 میلیون تن، هند با تولید 19 میلیون تن و گینه با تولید 17 میلیون تن در رده های چهارم تا ششم جای گرفتند.

تولید بوکسیت در سایر کشورهای جهان زیر 10 میلیون تن بود. از دیگر تولیدکنندگان عمده بوکسیت در جهان می توان به یونان، گویان، جاماییکا، قزاقستان، روسیه، سورینام، ونزوئلا و ویتنام اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی بوکسیت در سال 2013 به 259 میلیون تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 رشد یک میلیون تنی را نشان می دهد.

پیش بینی می شود که ذخایر جهانی بوکسیت بالغ بر 55 تا 75 میلیارد تن باشد که از این مقدار حدود 32 درصد در آفریقا، 23 درصد در اقیانوسیه، 21 درصد در آمریکای جنوبی و کارائیب، 18 درصد در آسیا و 6 درصد نیز در سایر نقاط جهان قرار دارد.

براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا بیشترین ذخایر بوکسیت در کشورهای گینه، استرالیا، برزیل، ویتنام، جاماییکا و اندونزی قرار گرفته است.

در آمریکا در سال 2013 تقریبا همه بوکسیتی که در این کشور به مصرف رسید، وارداتی بود. ضمن اینکه بیش از 95 درصد از کل بوکسیت مصرف شده در آمریکا به آلومینا تبدیل شد. از مجموع تولید آلومینا در آمریکا هم بیش از 90 درصد آن به مصرف ذوب فلزات آلومینیوم پرایمری رسید و مابقی نیز به مصارف غیرمتالورژیکال رسید.

بوکسیت مهمترین سنگ معدن آلومینیوم بوده و در واقع ماده اولیه اصلی موردنیاز برای تولید آلومینیوم محسوب می شود.

چند شرکت در تلاش هستند تا تصفیه خانه های آلومینای خود را در اندونزی راه اندازی کنند، در واکنش به قانون محدودسازی صادرات سنگهای معدنی خام از این کشور که از اوایل سال جاری میلادی به اجرا درآمد. بسیاری از شرکتهایی که در حال برنامه ریزی برای احداث واحد تولید آلومینا در اندونزی هستند جزو شرکتهای چینی محسوب می شوند، جایی که دولت این کشور شرکتهای بومی را تشویق کرده تا در صنایع انرژی بر در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی بوکسیت در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا