خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳
بزرگترین تولیدکنندگان آزبست جهان معرفی شدند/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی آزبست
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود روسیه را بزرگترین تولیدکننده آزبست در جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) روسیه در سال 2013 با تولید یک میلیون تن آزبست به بزرگترین تولیدکننده این ماده معدنی در جهان تبدیل شد. بعد از این کشور، چین با تولید 400 هزار تنی و برزیل با تولید 300 هزار تنی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

قزاقستان هم با تولید 240 هزار تن در رده چهارم جای گرفت. این در حالی است که مجموع تولید جهانی آزبست در سال گذشته به یک میلیون و 940 هزار تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 افت 30 هزار تنی را تجربه کرد.

جهان دارای حدود 200 میلیون تن ذخایر شناخته شده آزبست است.

در سال 2013 واردات آزبست آمریکا تا 46 درصد کاهش یافت و پیش بینی می شود مصرف آزبست این کشور هم در سال قبل با حدود 7 درصد افت مواجه شده است. با توجه به روند کنونی احتمالا مصرف سالانه آزبست آمریکا در آینده نزدیک به 900 تا 1000 تن خواهد رسید.

آزبست از سال 2002 تاکنون در آمریکا معدنکاری نشده است. آمریکا به واردات آزبست برای پاسخگویی به نیاز داخلی در این کشور وابسته است. صنعت کلر سهمی 67 درصدی در مصرف آزبست آمریکا داشته و محصولات بام و سقف با 30 درصد و کاربردهای دیگر نیز با 3 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی آزبست در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا