خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۳
یزدفردا"گروه معادن >سرب و روی - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود چین را به عنوان بزرگترین تولیدکننده سرب جهان در سال 2013 معرفی کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) چین در سال گذشته میلادی بالغ بر 3 میلیون تن سرب تولید کرد. تولید سرب این کشور از طریق معدنکاری در سال 2012 به 2.8 میلیون تن رسیده بود.

همچنین استرالیا با 690 هزار تن و آمریکا با 340 هزار تن رده های دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان سرب جهان را به خود اختصاص دادند.

پرو با 250 هزار تن، مکزیک با 220 هزار تن و هند با 120 هزار تن نیز در رده های چهارم و تا شش قرار گرفتند. تولید سرب در سایر کشورهای جهان در سال 2013 زیر 100 هزار تن بوده است.

از دیگر تولیدکنندگان عمده سرب در جهان می توان به بولیوی، کانادا، ایرلند، لهستان، روسیه، آفریقای جنوبی و سوئد اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی سرب نیز در سال 2013 به 5.4 میلیون تن رسید که رشد 230 هزار تنی را نسبت به تولید سال 2012 نشان می دهد.

ذخایر شناخته شده سرب در جهان بالغ بر 2 میلیارد تن می شود. در سالهای اخیر ذخایر قابل توجهی از سرب به همراه ذخایر روی یا نقره و یا مس در استرالیا، چین، ایرلند، مکزیک، پرو، پرتغال، روسیه و آمریکا (آلاسکا) مورد اکتشاف و استخراج قرار گرفته است.

البته عمده رشد تولید جهانی سرب در سال قبل مدیون رشد تولید در دو کشور استرالیا و چین بوده است. گروه بین المللی مطالعه سرب و روی پیش بینی کرده که تولید جهانی سرب پالایش یافته با رشد حدودا 5 درصدی نسبت به سال 2012 به 11 میلیون تن خواهد رسید. افزایش ظرفیت تولید سرب در چین و رشد تولید در کشورهای استرالیا، بلژیک، هند، ایتالیا، قزاقستان و پرو دلیل این پیش بینی مثبت اعلام شده است.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی سرب در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا