خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
ظرفیت خالی کارخانه های فولادی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن است
گروه صنایع معدنی >فولاد - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ظرفیت‌های فولاد کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم ظرفیتی که معادن ما دارند به ویژه در حوزه فولاد حدود 10 تا 12 میلیون تن ظرفیت خالی است که ما به جای واردات می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این خلاء را پوشش دهیم.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، بهروز نعمتی با اشاره به اولویت‌هایی که در صنایع کشور و سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها وجود دارد ابراز عقیده کرد: باید تلاش کنیم رکورد را شکسته و به سمت تولید حرکت کنیم که یکی از راه‌های آن انتقال نقدینگی به تولید است.

او با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی و با بیان این‌که «اگر قرار باشد رکود و تورم در کشور وجود داشته باشد وضعیت فعلی ادامه می یابد» گفت: باید تلاش کنیم رکود را شکسته و به سمت تولید برویم، از طرف دیگر تورم آن‌چنان که مد نظر دولت است کاهش یابد.

وی با اشاره به این‌که «یکی از راه‌های دیگر سوق دادن نقدینگی به سمت تولید است» اظهار کرد: در بخش‌های مختلف صنعت اعم از خدمات، کشاورزی و حتی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان باید به سمت حرکت کرد که نقدینگی موجود در خدمت تولید قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و افزود: کشور ما مزیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف صنعتی اعم از پتروشیمی، سیمان ، فولاد، نفت و ... دارد که باید از این مزیت‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید بر ممنوعیت خام‌فروشی در حوزه نفت گفت: در بخش نفت تا آن‌جایی که امکان دارد باید خام فروشی ممنوع شده و از حداقل‌ها به بهترین نحوه استفاده کرد.

وی با اشاره به ضعف‌های که در بخش سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: متاسفانه یکی از عیب‌های کشور ما این است که سرمایه‌گذاری در برخی مناطق خاص انجام می‌شود در حالی که باید به گونه‌ای گسترده و نه منطقه‌ای در سطح تمام مناطق کشور سرمایه‌گذاری پوشش داده شود که ضمن تولید اشتغال به نفع محرومیت‌زدایی نیز منجر شود.

نعمتی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی گفت: نقطه نظراتی که در بیانات رهبری وجود دارد بسیار کارشناسانه است و ما باید تلاش کنیم که به خودمان متکی باشیم و با تکیه بر نیروهای داخلی اقتصاد کشور را فعال کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش دولت در تحقق سیاست‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: تا آن‌جایی که امکان دارد دولت می‌تواند از ورود به مسائل حاشیه‌ای و شعارگونه پرهیز کرده و با هم‌اندیشی با اندیشمندان و نخبگان جامعه موضوعات مطرح را عملیاتی کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا