خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲
رحمانی:
واگذاری‌ها در بخش معدن باید اصلاح شود
یزدفردا"گروه معادن: - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری در بخش معدن یک ضرورت است که متاسفانه در طول سنوات گذشته با بی‌توجهی‌، از مسیر اصلی خود منحرف شده است.
به گزارش ماين نيوز، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دیدگاه‌ها برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی باید همه سو شود، اظهار داشت: در طول سه دهه گذشته، بی‌توازنی چشم‌گیری در زنجیره بحش معدن و صنایع معدنی رخ داد که در سال‌های اخیر به اوج خود رسید.

وی افزود: در مقطعی از زمان، با سرمایه ‌گذاری ۲۳ میلیارد دلاری، توانستیم کارخانه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو و ... را راه‌اندازی کنیم که متاسفانه بعدها به دلیل بی‌توجهی و عدم توازن در اقدامات انجام شده اقداماتی از این دست، با کندی پیش رفت.

رحمانی به ضرورت اصلاح واگذاری‌ها در بخش معادن اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ، در امر خصوصی‌سازی انحرافاتی رخ داده که نیاز به اصلاح و جلوگیری از ادامه این روند دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بخش معدن در اقتصاد ایران جایگاه والایی دارد اما هنوز در شرایط مناسبی قرار نگرفته است که نیاز است با بهره‌گیری از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی منابع لازم را برای اجرای طرح‌ها جذب کنیم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا