خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
صنعت مس، یکی از محورهای توسعه کشور است

 یزدفردا"گروه معادن: >مس - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنعت مس را یکی از محورهای توسعه کشور اعلام کرد.

به گزارش ماين نيوز، جعفر سرقینی معاون امور معدنی و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در دومین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی که در مصلی تهران برپاست دیدن کرد.

سرقینی در این بازدید به وجود ذخایر غنی و پتانسیل خوب معادن مس کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران روی کمربند جهانی مس قرار دارد، فلز سرخ به‌عنوان یکی از محورهای توسعه در ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت از معادن مس کوچک جهت رشد و توسعه بیشتر و تقویت شرکت ملی صنایع مس ایران برای افزایش طرح‌های توسعه و تولید را در دستور کار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از سیاست‌های اساسی این وزارتخانه را تکمیل و توسعه زنجیره تولید مس اعلام کرد و گفت: شرکت‌های فعال در زمینه استخراج و تولید مس محتوی باید زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کرده و علاوه بر تولید کنسانتره، فعالیت خود را به سمت توسعه کارخانه‌های ذوب و پالایش البته با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی، سوق دهند.

سرقینی اظهار کرد: شرکت ملس صنایع مس ایران طی نزدیک به ۵۰ سال فعالیت خود در زمینه اکتشاف، استخراج و فراوری مس بسیار موفق عمل کرده است و در حال حاضر فرصت‌های زیادی برای توسعه بیشتر دارد.

به گزارش مس پرس،وی تصریح کرد: از شرکت ملی صنایع مس ایران این انتظار داریم که فعالیت‌های خود در مجتمع مس سونگون را سرعت بخشیده و فازهای در حال احداث این مجتمع را هرچه زودتر به بهره برداری برساند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا