يزد فردا:سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، مهارت ذهن و سلامت جسم را در رانندگي مهم دانست.

به گزارش يزدفردا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "کاظم کفاش پناه" ضمن بیان مطلب فوق افزود:  در پدید آمدن تصادفات رانندگی چهار عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و محیط موثرند و در اين ميان عامل انساني بيشترين نقش را در بروز تصادفات دارا مي‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش عامل انسانی به عنوان مهمترين عامل بروز تصادفات ادامه داد: تصادفات به طور معمول در اثر تخطي از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، ناتواني در کنترل وسيله نقليه، خواب آلودگي، عدم رعايت حق تقدم، تک راننده بودن خودروها در جاده‌ها و خستگي مفرط آنها به علت طولاني بودن مسير انجام مي‌شود.

سرهنگ کفاش پناه تصریح کرد: بي‌توجهي به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون‌گريزي همواره یکي از علل بروز مشكلات، معضلات و حوادث ترافيكي در همه جوامع است كه بسته به بافت فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و جغرافيايي جوامع، ميزان و نوع آن متفاوت خواهد بود.

وی گفت: گرچه در بروز تخلفات رانندگي عوامل محيطي نيز دخيل مي‌باشد، اما علل انساني علاوه بر اين كه به عنوان اصلي‌ترين عامل بروز تخلفات است مي‌تواند عاملي مؤثر در جهت تعديل و رفع ساير نواقص و كمبودها باشد.

سرهنگ کفاش پناه افزود: یکی دیگر از عوامل بروز حوادث رانندگي اين است که راننده حين رانندگي، کنترل ذهن خود را از دست داده و تنها جسم او در حال کنترل خودرو می باشد.

وی ادامه داد: بعضي از رانندگان، در حين رانندگي به همه چيز فکر مي کنند به جز رانندگي! توجه داشته باشيد رانندگي عمل ذهن و جسم است؛ پس هر دو مکمل يکديگر هستند، داشتن مهارت ذهن، همان قدر مهم است که داشتن سلامت جسم مهم است.

وی گفت: نتايج بدست آمده حاکي از آن است که رانندگي به عنوان يکي از مهارت هاي بسيار مهم و اثر گذار در زندگي نيازمند داشتن مهارت رواني بالا و شناخت جنبه هاي شخصيتي افراد است؛ چرا که داشتن مهارت هاي رواني بالا مي تواند به فرد کمک کند که در شرايط سخت و مشکل زا بتواند رفتارهاي خود را مديريت کرده و از رفتارهاي تکانشي و حادثه ساز جلوگيري کند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: اميد است با توجه ويژه به سلامت رواني بتوانيم در کاهش جرائم و آسيب هاي اجتماعي و ايجاد رشد و بالندگي در جامعه قدمهاي مؤثري برداريم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا