شهروندان روزه دار یزدی مجبورند، ماه مبارک رمضان در گرمای بالای چهل درجه از اتوبوسهای فاقد سیستم سرمایشی استفاده کنند، راستی چه کسی پاسخگوست؟

محمد حسین تقوایی زحمتکش : حدود چهار سال از رمضانی که در یکی از نشریات یزد نسبت به نبود سیستم سرمایشی در ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد اشاره شد ، می گذرد و همچنان مردم روزه دار یزد مجبورند، ماه مبارک رمضان در گرمای بالای چهل درجه از اتوبوسهای فاقد سیستم سرمایشی استفاده کنند، راستی چه کسی پاسخگوست؟


اینکه شهروندن به خصوص  کهنسالان و کودکان یزدی روزه دار در گرمای بالای 40 درجه در اواسط روز بتواند از اتوبوسهای خط واحد یزد که فاقد کولر و هرگونه وسایل سرمایشی است استفاده کنند تصورش هم دور از ذهن است اما واقعیت تلخ این است که اکثر اتوبسهای  ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد به دلیل فرسودگی و کهنگی بیش از حد، فاقد کولر هستند.
امسال هم ماه مبارک رمضان با تیرماه گرم ترین ماه سال در شهر کویری یزد مقارن شده و شهروندان یزدی دمای بالای 40 درجه را تحمل می کنند ، گرما به گونه ای طاقت فرسا شده که منازل و ادارات کولرهای آبی و گازی هم نمی تواند گرمای این روزهای یزد را بشکند، حال تصور کنید خودروی عمومی آنهم با سوخت گازوئیل و فاقد کوچکترین وسیله سرمایشی برای روزه داران یزدی چه شرایط سخت و غیر قابل تحملی را به وجود می آورد.
کافیست  با عبور از پایانه اتوبوسرانی شهدای محراب به صورت سرانگشتی خودروهای ناوگان خط واحد شهری  فاقد سیستم سرمایشی استاندارد را بشماریم تا به این نتیجه برسیم که بیش از هشتاد درصد از اتوبوسها فاقد امکانات سرمایشی هستند با اینهمه حتی اگر یک اتوبوس فاقد امکانات سرمایشی در ناوگان تردد کند بازهم مسوولان باید جوابگو باشند
 حال چه کسی جوابگو است؟ به نظر می رسد  شوراییان و مدیران شهرداری هرگز سوار بر مرکب عمومی نمیشوند و در مقابل گلایه شهروندان پاسخگو نیست و گهگاه هم که در رسانه های مطرح می شود سکوت اختیار کرده و به راحتی از گرمای چهل درجه یزد می گذرند زیرا خودرهای شخصی اشان همگی دارای کولر مجهز و به روز هست!
حداقل شوراییان عزیز و شهردار محترم جواب دهد چه دلیلی روزه داران باید دراین وضعیت، گرمای داخل اتوبوسها خط واحد را تحمل کنند؟ آیا جناب آقای شهردار یا معاونین یا شوراییان جرات آن را دارند که در این گرمای طاقت فرسا به صورت نمادین هم که شده همین ظهر فردا با ناوگان حمل و نقل و بایکی از اتوبوسهای فاقد کولر مسیری طولانی را تردد کنند؟ اگر حاضر به چنین کار خطیری نیستید حداقل جواب دهید به چه دلیل سالهاست ناوگان اتوبوسرانی شهری یزد کهنه، فرسوده و فاقد حداقل امکانات هست؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا