یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان گفت: بهترين راه پيشگيري از جرائم اينترنتي عدم اعتماد به كاربران و شبكه‌هاي اجتماعي است.
به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرهنگ حبيب الله رجبلي امروز با اعلام اين مطلب گفت: كاربران ايراني شبكه‌هاي اجتماعي به دليل نا آشنايي با نحوه تنظيم حريم خصوصي و محرمانگي اطلاعات در فضاي مجازي، با ارزش‌ترين اطلاعات و خصوصي‌ترين تصاوير شخصي خود را در شبكه‌هاي مختلف به اشتراك مي‌گذراند.

وي با اشاره به اينكه اين تصاوير و اطلاعات بدون كمترين رعايت اصول عرفي و اخلاقي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود ، با تاكيد براينكه بانوان، آسيب‌پذيرترين كاربران فضاي مجازي هستند گفت: پرونده‌هاي بسيار زيادي با موضوعاتي همانند هتك حيثيت كه بيشتر مربوط به بانوان است به پليس فتا ارجاع مي‌شود.

وي اضافه كرد: علت اصلي وقوع چنين مشكلاتي ، سهل‌انگاري كاربران و عدم رعايت حفظ حريم خصوصي و حفاظت از اطلاعات شخصي است.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان تصريح كرد: بهترين راه براي مقابله و پيشگيري از جرائم اينترنتي، عدم اعتمادبه كاربران و حتي عدم اعتماد به شبكه هاي اجتماعي است و لازم است به راحتي اطلاعات شخصي خود را در فضاي مجازي به اشتراك نگذاريم .

وي بيان كرد: بايد به فرزندان خود آموزش دهيم كه آشنايي‌هايي كه در فضاي مجازي ايجاد مي‌شود را به فضاي واقعي نكشانند و به هيچ وجه به افرادي كه در فضاي مجازي شناختي نسبت به آنها ندارند اعتماد نكنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا