یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا ایلام در خصوص نصب برنامه هاي مختلف بر روي گوشي هاي تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرگرد" علي عباسي کساني" در اين خصوص گفت: تکنولوژي هاي نوين اين امکان را فراهم نموده است که در کمترين زمان ممکنبه نرم افزارهاي مورد نياز دسترسي داشت.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به مزاياي بسياري از اين نرم افزارها مخاطراتي را به دنبال دارد که آمارها از افزايش بدافزارها نشان مي دهد که همراه نرم افزارهاي مختلف توليد مي شوند.

اين مقام مسئول در ادامه بيان داشت: از طريق گوشي هاي تلفن همراه به راحتي مي توان نرم افزارهاي مورد نياز را دانلود و از آنها استفاده نمود.

سرگرد کساني گفت: براي دانلود بعضي از نرم افزارها و نصب آنها بر روي گوشي هاي تلفن همراه بايد يک سري مجوزها را صادر نمود که از اين موارد مي توان به دفترچه تلفن يا فهرست مخاطبين ايميل، فهرست تماس‌ها، داده اينترنت، داده‌هاي تقويم، و ... .اشاره نمود که اين امکان بيشتر در زمان به روز رساني نرم افزارها اتفاق مي افتد.

رئيس پليس فتا ايلام در ادامه با اشاره به رعايت موارد امنيتي از کاربران درخواست داشت اگر فکر مي کنيد بدافزاري در دستگاه شما است، آنتي ويروسي را نصب تا دستگاه را اسکن کرده و برنامه‌هاي اضافي را پاک کند و تا حد امکان از نصب چنين بر نامه هاي که درخواست دسترسي به اطلاعات گوشي تلفن همراه را دارند اجتناب کنيد.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با موارد مشابه و ساير جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا